کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت آمریکا به پیمان پاریس؛ جان کری در اجلاس مبارزه با تغییرات اقلیمی


کد خبر : ۷۹۹۳۳دوشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸:۰۰۶۷۳ بازدید

کمتر از یک هفته بعد از اعلام تصمیم جو بایدن دربارۀ بازگشت ایالات متحده به توافقنامه اقلیمی پاریس، جان کری، فرستاده ویژه رئيس جمهوری ...

کمتر از یک هفته بعد از اعلام تصمیم جو بایدن دربارۀ بازگشت ایالات متحده به توافقنامه اقلیمی پاریس، جان کری، فرستاده ویژه رئيس جمهوری آمریکا در امور اقلیمی به همراه رهبران کشورهای قدرتمند جهان، راهکارهای کنترل تغییرات آب و هوایی را بررسی می‌کنند.

در این رویداد آنلاین که قرار است روز دوشنبه به میزبانی هلند برگزار شود، علاوه بر جان کری، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا و هان ژنگ معاون نخست‌وزیر چین شرکت دارند.

این نشست که «اجلاس سازگاری اقلیمی» نام دارد، با هدف ارائه راه حل‌ها و برنامه‌های عملی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۳۰ برگزار خواهد شد.

پیش از این اجلاس بیش از ۳ هزار دانشمند از سراسر دنیا، رهبران جهان را تحت فشار قرار دادند تا از مردم در برابر گرم شدن کره زمین بهتر محافظت کنند.

در بیانیه این دانشمندان که در میان آنها نام پنج برنده جایزه نوبل هم دیده می‌شود آمده است: «جهان در حال گرم شدن سریع است و ما در حال تجربه کردن اختلالات نگران‌کننده‌ای چون خشکسالی شدید، آتش سوزی، امواج گرما، سیل و دیگر حوادث شدید آب و هوایی هستیم.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «این خطرات شدت خواهد یافت مگر اینکه قدم‌های جدی برای مقابله با این آسیب‌ها برداریم و خود را با تغییرات اقلیمی سازگار کنیم. ادامه این روند می‌تواند به افزایش فقر، کمبود آب، تلفات کشاورزی و افزایش مهاجرات بینجامد و خسارت‌های فراوانی را بر زندگی انسان‌ها تحمیل کند.»

مرکز جهانی سازگاری اقلیمی می‌گوید تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به کاهش ۳۰ درصدی تولیدات مواد غذایی در جهان شود و همزمان با افزایش سطح آب دریاها، خطر وقوع طوفان‌های بزرگ‌تر را تشدید کند. اتفاقی که سبب مهاجرت صدها میلیون نفر از ساکنان شهرهای ساحلی می‌شود.

بان کی مون، رئیس این نهاد و دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد در این رابطه می‌گوید: «هیچ واکسنی برای تغییرات آب و هوایی وجود ندارد. این تغییرات بسیار سریع‌تر از آن‌چه ما فکر می‌کنیم اتفاق می‌افتد و باعث بروز تحولاتی فاحش می‌شود. این که بتوانیم در برابر این تغییرات انعطاف‌پذیری داشته باشیم، امری ضروری و واجب است.»

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری پیشین آمریکا این کشور را از معاهده پاریس خارج کرده بود، اما جو بایدن، رئيس جمهوری کنونیِ این کشور در نخستین روز حضور خود در کاخ سفید با امضای فرمانی اجرایی، دستور داد ایالات متحده مجددا به این پیمان بپیوندد.

اگرچه این اجلاس قرار نیست تعهدات الزام‌آوری داشته باشد اما رهبران جهان تلاش می‌کنند با تعیین یک برنامه عملیاتی، نقشه‌ها و پیشنهاداتی را برای ایجاد یک سیاره مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی تا پایان دهه جاری میلادی تنظیم کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها