کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 10 شهر برتر توریستی جهان


کد خبر : ۷۹۸۸چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹:۵۰۱۰۰۴۱ بازدید

در یک نظرسنجی که همه ساله از سوی مجله سفر و سرگرمی (Travel+Leisure) صورت می‌گیرد، پرطرفدارترین شهرها و مقاصد از نگاه گردشگران ...

منافع اقتصادی حاصل از گردشگری آنچنان رو به افزایش است که علاوه‌بر مسوولان عالی گردشگری کشورها، شهرداری‌ها و مسوولان شهری نیز تمهیداتی را برای افزایش حضور گردشگران در شهرهایشان در نظر می‌‌گیرند؛‌ مثال این امر لندن و فرانسه است که علاوه‌بر رقابت دو کشور در این حوزه، مقامات شهرهای لندن و پاریس نیز تلاش می‌کنند سهم بیشتری از گردشگران را به خود اختصاص دهند و گوی سبقت را از دیگری بربایند. 

در یک نظرسنجی که همه ساله از سوی مجله سفر و سرگرمی (Travel+Leisure)صورت می‌گیرد، پرطرفدارترین شهرها و مقاصد از نگاه گردشگران در سال 2014 معرفی شده‌اند. نام 10 شهر به‌عنوان برترین مقاصد گردشگری در این لیست دیده می‌شود. از 10 شهر یاد شده اروپا بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و آمریکا نیز به‌تنهایی رتبه دوم را دارد. پس از آن نوبت به آسیا می‌رسد که گرچه حضور کمرنگی دارد، اما توانسته رتبه اول این لیست را از آن خود کند. کیوتو گرچه در سال 2013 رتبه پنجم را در پرطرفدارترین شهرهای جهان داشت ولی در سال 2014 سایر شهرها را پشت سر گذاشت و به کسب رتبه اول نائل شد. پس از این شهر، چارلستون از کارولینای جنوبی قرار می‌گیرد که سال 2013 رتبه هفتم را داشت. فلورانس اما در سال 2013 و 2014 رتبه سوم را دارد و پس از آن سیم ریپ از کامبوج قرار می‌گیرد؛‌ شهری که در سال 2013 در جمع 10 شهر برتر جهان  در این نظر سنجی قرار نداشت.

رم هم با یک رتبه افزایش نسبت به سال قبل جایگاه پنجم را دارد و استانبول با چهار رتبه کاهش به کسب رتبه ششم قناعت کرده است. سویل هم مشابه سیم ریپ در رتبه‌بندی سال قبل جایی نداشت و امسال موفق به کسب رتبه هفتم شده است. بارسلونا مشابه سال 2013 رتبه هشتم را دارد. مکزیکو سیتی و نیواورلئان هم توانسته‌اند امسال به جمع 10 شهر برتر جهان راه یابند و رتبه نهم و دهم را به خود اختصاص دهند. اما در این نظرسنجی علاوه‌بر ذکر 10 شهر برتر جهان در گردشگری، فهرست جداگانه‌ای از قاره‌های مختلف نیز ذکر شده که بر اساس آن اسامی برترین شهرهای هر قاره به تفکیک آمده است. به‌عنوان مثال در منطقه آمریکای شمالی و کانادا کارولینای جنوبی و نیواورلئان قرار می‌گیرند. بیت‌المقدس و کیپ تاون برترین شهرهای قاره آفریقا و خاورمیانه هستند و مکزیکو سیتی و کازکو نیز پرطرفدارترین شهرهای آمریکای جنوبی برای جذب گردشگر به حساب می‌آیند. فلورانس و رم در اروپا و کیوتو و سیم‌ریپ از آسیا هم جزو بهترین مقاصد گردشگری هستند.  به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های شهری برای تبدیل شدن به قطب گردشگری در جهان، روز به روز جدی‌تر می‌شود و مسوولان را به اهمیت موضوع بیش از پیش واقف می‌کند. اینفوگرافی زیر محبوب‌ترین شهرهای توریستی در هر قاره را نشان می‌دهد.

mytgz03bar1ue03c1tp4.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها