کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جتور برندی مستقل از هلدینگ چری؛ خودرویی لوکس با هویت اسپرت و پویا


کد خبر : ۷۹۸۲۵پنجشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۱۳۱۷۴۱ بازدید

اين روز ها بازار خودروهاي شاسي بلند شهري و يا به عبارت ديگر کراس اوورها داغ‌تر از هميشه است. اين کلاس خودرويي نوظهور ...

واژه جتور از دو عبارت Je و Tour تشکيل شده که معني آن مسافرت راحت است. نام برند به خوبي معرف اهداف آن بوده و هويت محصولاتش را به عنوان خودروهايي لوکس مشخص مي کند.

اين روز ها بازار خودروهاي شاسي بلند شهري و يا به عبارت ديگر کراس اوورها داغ‌تر از هميشه است. اين کلاس خودرويي نوظهور که از نمادهاي قرن 21 به حساب مي‌آيد، توانسته به جايگاه پرطرفدارترين کلاس خودرويي در اکثر بازارها دست پيدا کند. هم اکنون اگر به سبد محصولات برندهاي خودرويي نگاه کنيم خواهيم ديد بيشترين تنوع از آن کراس اوور‌ها يا شاسي بلند هاست. هم زمان با بالا رفتن محبوبيت اين نوع خودروها، طيف تنوع آنها نيز روز به روز بيشتر مي شود. به عنوان مثال هلدینگ چري با وجود اينکه پيش از اين کراس اوور و شاسي بلند هاي زيادي را در سايز‌ها و مدل‌هاي مختلف طراحي، توليد و به بازار عرضه کرده اما اين گروه در اقدامي جديد دست به راه اندازي يک برند مستقل  به نام Jetour زده تا فصل جديدي از شاسي‌بلند ها و کراس‌اوور‌هاي خود را با هويتي جديد و سطحي متمايز به نمايش بگذارد. اولين محصول برند مستقل جتور يک شاسي بلند شهري به نام 70 X است.

معرفي جتور

هلدينگ چري از سال 1997 فعاليت خود را آغاز کرد و محصولات آن جزو پرطرفدار‌ترين شاسي بلند‌هاي شهري شد. از اين رو در سال‌هاي بعد نسل‌هاي جديد محصولات به همراه ديگر کراس اوور‌هاي اين کمپاني وارد بازار گرديد. اين هلدينگ ضمن توليد نسل‌هاي جديدتر تا کنون بيش از 10 مدل شاسي بلند طراحي و توليد کرده است. از آنجايي که امروزه تقاضاي بالايي در بخش شاسي‌بلندهاي شهري در بازار وجود دارد چري نيز يک برند مستقل جديد با نام جتور را خلق و به بازار معرفي کرده است.

هدف از راه اندازي برند جتور، ساخت و توليد محصولاتي با هويت جديد و مستقل بوده که سطح بالاتري از کيفيت، راحتي و امکانات را به مشتريان عرضه کند. به عبارت ديگر جتور را بايد يک برند لوکس نوظهور بدانيم که به تاريخچه و تجربه چري تکيه داده است. بنابراين جتور نه يک برند نو پا بوده که نتوان به آن اعتماد کرد و نه يک برند متوسط با خودروهاي معمولي که نتواند نياز مشتريان بازار لوکس را برآورده کند. واژه جتور از دو عبارت Je و Tour تشکيل شده که معني آن مسافرت راحت است. نام برند به خوبي معرف اهداف آن بوده و هويت محصولاتش را به عنوان خودروهايي لوکس مشخص مي کند و جايي براي توصيف اضافه باقي نمي گذارد.

جتور X70 دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر 1.5 لیتری بنزینی بوده که به توربوشارژر مجهز است. نیروی تولیدی پیشرانه به کمک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا دوکلاچه که به صورت سفارشی قابل انتخاب است، به چرخ های جلو منتقل می‌شود. ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت در کنار ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور پاسخگوی نیازهای یک راننده از شاسی بلند شهری لوکس سایز متوسط است. به لطف سیستم تعلیق مولتی لینک، سرنشینان سواری نرمی را داخل کابین X70 تجربه می کنند. در بخش میانی کنسول دکمه اتوهلد تعبیه شده که با فعال بودن این سیستم، ترمز چرخ های عقب وارد عمل شده تا خودرو در مسیرهای شیب دار، سراشیبی و سربالایی و ... به صورت اتوماتیک متوقف شود. پیشرانه خودرو نسخه بهبود یافته بوده است. این پیشرانه دارای مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر نسبت به قبل است.

آشنايي با جتور X70

جتور اولین محصول خود را در سال ۲۰۱۸ در کلاس شاسی بلند شهری متوسط لوکس معرفی و به بازار عرضه کرد. این کراس اوور 70 Xنام داشت و دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۲۰، ۱۹۰۰ و ۱۶۹۵ میلی متر بود. ابعادی که X70 را به رقیبی جدید برای شاسی بلندهای لوکس سایز متوسط بدل کرد. این برند در سال 2019 مدل‌های X90 و X95 را به بازار عرضه کرد .این دو خودرو نیز در رده شاسی بلند های لوکس متوسط قرار می‌گیرند با این تفاوت که از نظر ابعاد کمی از X70 بزرگتر هستند.

طراحي اسپرت

همان طور که گفتيم جتور X70 بيش از 4.7 متر طول داشته که از اين حيث شاسي بلند کوچکي به حساب نمي آيد. اما سبک طراحي‌اش سبب شده تا ابهت لازم براي يک شاسي بلند سايز متوسط را در آن ببينيم. در نماي جلو خودرو يک جلو پنجره بزرگ کشيده قرار گرفته که با کروم احاطه شده است. کروم از دو طرف جلو پنجره تا بالاي چراغ هاي جلو ادامه داشته و چراغ ها نيز به جلو پنجره متصل هستند.

بي شک جتور سبک مناسبي را براي خلق يک کراس اوور لوکس انتخاب کرده است. در طرفين سپر جلو نيز چراغ هاي کوچک 4 تايي با فرم بسيار زيبايي طراحي شده که مشابه آن را در نسل هشتم گلف هم ديديم. البته لازم به ذکر است که نسل جديد گلف پس از جتور X70 معرفي شده است. 

رينگ هاي خودرو به زيبايي هر چه تمام تر شکل گرفته اند و کاملا مشخص است که براي ساختنشان زمان زيادي صرف شده است. سايز بزرگ 20 اينچي رينگ ها در کنار طراحي ساده و زيبا جذابيت هاي خودرو را دو چندان کرده است. 

در نماي جانبي خودرو شاهد نوار کرومي هستيم که از قسمت بالاي شيشه عقب آغاز شده و با پايين شيشه جلو يعني آينه خودرو ختم مي شود. در نماي عقب نيز نماي بيروني X70 با طراحي چشم نوازي تکميل شده است.

کابين 5 و 7 نفره

ابعاد X70 فضاي لازم براي تعبيه 7 صندلي در درون کابين را براي مهندسين و طراحان جتور فراهم کرده است. بنابراين با يک شاسي بلند شهري 7 نفره مواجه هستيم که به ترتيب رديف اول، دوم و سوم فضاي لازم براي نشستن به ترتيب دو، سه و دو سرنشين را دارد. فضاي داخل کابين جتور همچون نماي بيروني آن هيچ شباهتي به محصولات گذشته هلدينگ چري نداشته و کاملا متمايز با محصولات گذشته هستند.

مانيتور لمسي با 10.1 اينچ سايز در مرکز داشبورد اين خودرو جا خوش کرده که سايز بزرگي به حساب مي آيد. ورود به داخل کابين بدون سوئيچ بوده و استارت خودرو با دکمه انجام مي شود. دوربين 360 درجه X70 در زمان پارک خودرو تسلط کاملي به راننده مي دهد. صندلي هاي برقي، سيستم تهويه با کنترل مستقل‌، سنسور پارک، سانروف، چراغ هاي LED، کروز کنترل، در صندوق بار برقي و ... از ديگر امکانات رفاهي اين کراس اوور لوکس به حساب مي آيد.

جتور؛ استفاده از الگوهاي مطرح و شناخته شده جهان

در ژانويه سال 2018 کمپاني خودروسازي چري از يکي از برندهاي مستقل خود با عنوان JETOUR رونمايي کرد که تمرکز آن بر ارائه محصولات با ماهيت متفاوت و لوکس از برند چري در اذهان مشتريان است. مسير مشابهي که توسط خودروسازان شرق آسيا و ارائه برندهاي لوکس در کنار برند اصلي طي شده است و اين بار به نظر مي رسد چري نيز با گام نهادن در مسير برندهايي همانند لکسوس، اينفينيتي،  W  E Yو جنسيس، اين‌بار با معرفي اين برند تازه تاسيس و سرمايه گذاري گسترده در حوزه کيفيت و توانايي‌هاي فني آن به دنبال گسترش بازارهاي پيش رو و همچنين بازتعريف توانايي هاي فني و تکنولوژيکي خود بوده است.

اين محصول  که از زبان طراحي مستقل از محصولات چري و خصوصيات فني ممتازي در کلاس SUV هاي ميان رده بهره مي برد، در نماي ظاهري با بهره گيري از فرمول طراحي خودروهاي لوکس يعني بهره‌مندي از جلوپنجره کشيده و يکپارچه با چراغهاي جلو بهره‌مند از تکنولوژي LED نمايي آشنا از روندهاي طراحي خودروهاي لوکس را به نمايش مي گذارد، در نماي جانبي هويتي اسپرت و پويا ايجاد کرده است که اين رويه در ساير خانواده محصولات JETOUR نيز ادامه يافته است. در نماي عقب نيز با بهره گيري از چراغ‌هاي مستقل کشيده و استفاده از خروجي هاي اگزوز اسپرت، براي حفظ ماهيت اسپرت و لوکس‌بودن اين خودرو تلاش شده است. يکي از خصوصيات برجسته محصولات برند  JETOUR در مقايسه با ساير رقبا استفاده از الگوهاي مطرح و شناخته شده در طراحي داخل کابين بوده است، پوشش چرمي داخل کابين در ترکيب با نورپردازي و جانمايي مدرن يادآور سدان محبوب آئودي، يعني مدل A4 بوده است که در ترکيب با طراحي صندلي هاي اسپرت با قابليت دربرگيرندگي سرنشينان، فضايي متفاوت از ساير رقباي چيني در بازار ايران را ترسيم مي‌کند.

همچنين در بخش فني نيز با بهره گيري از موتور 1.5 ليتري 156 اسب‌بخاري مجهز به توربوشارژر و گشتاور 230 نيوتون‌متري در ترکيب با گيربکس دوکلاچه آن شتاب‌گيري بي‌مکث و مطلوبي را در مقايسه با ساير رقبا ارائه مي دهد.

JETOUR  با ارائه آپشن هاي رفاهي و ايمني با طيف گسترده اي از امکانات نظير سيستم تشخيص نقاط کور BSD، دوربين360 درجه،  جلو آمپر ديجيتال و رينگ 20، نورپردازي فضاي داخلي، سقف پانوراما، سيستم کنترل کشش TCS، سيستم‌هاي کمکي ترمز    BAو EBD، HAC, ESC در محصولاتش به دنبال ايجاد تمايز در مقايسه با رقباي خود بوده است.

 


اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها