کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی و عیب یابی تلویزیون ال جی


کد خبر : ۷۹۶۲۱چهارشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶:۰۸۱۰۱۱ بازدید

یکی از مهمترین وسایل برای سرگرمی افراد، تلویزیون می باشد. ال جی، برندی پرطرفدار در میان برندهای مختلف تلویزیون است. افرادی که از این دستگاه ...

یکی از مهمترین وسایل برای سرگرمی افراد، تلویزیون می باشد. ال جی، برندی پرطرفدار در میان برندهای مختلف تلویزیون است. افرادی که از این دستگاه در منزل خود استفاده می کنند احتمال دارد مشکلات گوناگونی را در آن مشاهده نمایند. برخی از این عیب ها در تمام مدل های برند ال جی، شایع و متداول بوده و مخصوص به مدل خاصی نمی شود. در ادامه می خواهیم برخی از مهمترین عیب های تلویزیون ال جی را برایتان شرح دهیم. ما را در ادامه مطلب همراهی کنید. در ادامه این مقاله از نمایندگی ال جی همراه ما باشید.

معرفی برند ال جی LG | معرفی لوازم جانبی ال جی | محصولات LG | فروش لوازم  جانبی ال جی

 

تاریک شدن صفحه تلویزیون

اگر متوجه شده اید صفحه تلویزیون به نسبت گذشته، تاریک تر شده جای نگرانی وجود ندارد. به احتمال بسیار زیاد، تنظیمات Brightness و یا  Backlight  دستگاه بهم خورده است. برای درست کردن این عیب، به راحتی می توانید به قسمت setting تلویزیون مراجعه کرده و این دو قسمت را تنظیم کنید.

 قاطی شدن رنگ های تلویزیون

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که در نهایت موجب ترکیب شدن رنگ های تلویزیون می شود. خراب شدن پنل تلویزیون، خرابی بک لایت دستگاه و سوختن پیکسل، از جمله مهمترین دلایل محسوب می شوند. برای عیب یابی تلویزیون ال جی باید ابتدا پنل را چک کرده و از سالم بودن این قسمت، اطمینان حاصل کنید. اگر مشکلی در پنل وجود نداشت در قدم بعدی، بک لایت و همچنین پیکسل ها نیاز به بررسی دارند. در نهایت اگر نتوانستید عیب را پیدا کنید برای بررسی دقیق تر می توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی تماس حاصل فرمایید.

ظاهر شدن انواع خطوط افقی و یا عمودی بر روی صفحه

یکی دیگر از مهمترین عیب های تلویزیون ال جی، ظاهر شدن خطوط مختلف بر روی آن است. این مشکل گاه به دلایل پیش پا افتاده ای همچون وجود مشکل در کابل گیرنده های تلویزیون اتفاق می افتد. اگر تمام کابل ها شامل گیرنده ماهواره، آنتن و.‌. را چک کرده اید و مشکلی در آن وجود نداشت به احتمال زیاد مشکل فنی در دستگاه به وجود آمده است.

هنگام خرابی تلویزیون چگونه به سریعتر تعمیر شدن آن کمک کنیم

وجود مشکلی در بخشی از تلویزیون

برخی مواقع، تمام صفحه تلویزیون دچار مشکل نشده و تنها در برخی بخش های آن، ایراد به وجود می آید. در این حالت شما می توانید برای رفع عیب، در نزدیکی پنل دستگاه ضربات آرامی را وارد کنید. اگر با ایجاد ضربه، در صفحه نمایش تلویزیون تغییری ایجاد شود باید پنل را تعویض نمایید. در غیر این صورت، برد الکتریکی دستگاه خراب شده و نیاز به تعویض دارد. همچنین شما باید حتما بدانید که فرق مانیتور با تلویزیون چیست. تعویض قطعات اصلی و حساس دستگاه، خود را به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی بسپارید.

تشکیل نقطه های سیاه رنگ بر روی صفحه نمایش

اگر نقطه های سیاه رنگی بر روی صفحه نمایش ظاهر شود به این معناست که درون پیکسل های آن مشکل وجود دارد. در حالت کلی، ترانزیستور در تلویزیون وظیفه تأمین برق مورد نیاز پیکسل های دستگاه را بر عهده دارد. اگر به هر دلیلی این قطعه نتواند برق را تأمین کند پیسکل ها خاموش شده و نقطه های سیاه رنگی بر روی آن مشاهده می شود. برای عیب یابی تلویزیون ال جی در این حالت باید پنل دستگاه را با پنل اصلی و اورجینال تعویض نمایید.

قطع شدن تصویر

در این ایراد، فرد با روشن کردن تلویزیون هیچگونه تصویری را مشاهده نمی کند. درون تلویزیون، قطعه ای به نام بک لایت قرار دارد که درون بک لایت نیز لامپی تعبیه شده است. در صورت سوختن لامپ ها، بک لایت دچار مشکل می شود. همچنین بهتر است اطلاعات کافی از نصب و راه اندازی تلویزیون نیز داشته باشید. برای رفع این مشکل و تعمیر تخصصی دستگاه، می توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی تماس برقرار کنید‌.

پاسخ ندادن تلویزیون به ریموت

برخی مواقع هر چقدر فرد ریموت تلویزیون را فشار می دهد هیچگونه پاسخی از آن دریافت نمی کند. برای عیب یابی در این مشکل، ابتدا لازم است ریموت را چک کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. حتماً باتری های کنترل را چک کنید و در صورت نیاز، آنها را تعویض نمایید. اگر مشکلی در ریموت وجود نداشت خراب شدن برد الکتریکی دستگاه، باعث ایجاد این ایراد شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها