کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ با داشتن کدهای هسته‌ای امنیت جهان را تهدید می‌کند؟


کد خبر : ۷۹۵۵۸دوشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲:۰۰۸۱۷۲ بازدید

دونالد رئیس جمهوری آمریکا در حالی هنوز کدهای هسته ای را در اختیار دارد که خصیصه او در داشتن شخصیتی ناپایدار و متزلزل ...
ترامپ با داشتن کدهای هسته‌ای امنیت جهان را تهدید می‌کند؟ترامپ با داشتن کدهای هسته‌ای امنیت جهان را تهدید می‌کند؟

دونالد رئیس جمهوری آمریکا در حالی هنوز کدهای هسته ای را در اختیار دارد که خصیصه او در داشتن شخصیتی ناپایدار و متزلزل، امنیت آمریکا و جهان را تهدید می‌کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک افزود: هفته پیش، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ «ثبات شخصیت» ندارد و باید از استفاده از کدهای هسته ای و دستور حمله هسته ای منع شود.

چمدان  اتمی  وسیله‌ای است که در آن داده‌های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان حمله با بکار گیری تسلیحات هسته‌ای  کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه توسطه رئیس جمهوری نگهداری می‌شود. این وسیله «کمکی» طی بحران موشکی کوبا در دهه ۱۹۶۰ میلادی، بخاطر نگرانی رئیس جمهوری آمریکا جان اف کندی در رابطه با توانایی نسبتاً مطلق صدور فرمان حمله، توسط رئیس ستاد مشترک سه قوا طراحی شد تا  رئیس جمهور کشور هر زمان و بدون تلف شدن وقت بتواند فرمان حمله یا دفاع با تسلیحات هسته‌ای را صادر کند و در درجه دوم، امرای ارشد ارتش نتوانند سرخود عمل کرده و عامل جنگ هسته‌ای بشوند. در محافل آمریکایی این چمدان را «توپ فوتبال اتمی » یا «کیف مدرسه اضطراری رئیس جمهوری» می‌نامند.

حکیم جفریز (Hakeem Jeffries)  رئیس کمیته دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حمله انتقادآمیزی به ترامپ گفت او تهدیدی علیه امنیت آمریکایی ها است.

این مقام آمریکایی روز یکشنبه به ان بی سی نیوز، گفت: هدف کنونی رفع تهدیدی است که ترامپ علیه موجودیت آمریکا ایجاد کرده است. هر ثانیه، هر دقیقه و هر ساعت، حضور ترامپ در کاخ سفید مردم آمریکا را با خطر مواجه می کند.

جفریز ظاهرا در اشاره به تعلیق دائمی فعالیت ترامپ در توئیتر از جمعه گذشته گفت حتی با وجودی که رئیس جمهوری آمریکا از سوی توئیتر جریمه شده است او همچنان به کدهای اتمی دسترسی دارد که به گفته این نماینده دموکرات چشم انداز رعب انگیزی را ایجاد کرده است.

وی گفت مجلس نمایندگان امریکا براساس قانون اساسی وظیفه نظارت و متوازن سازی اقدامات خارج از کنترل دستگاه اجرایی را برعهده دارد. ترامپ کاملا از کنترل خارج شده است و حتی حامیان قدیمی او نیز به این نتیجه رسیده اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نانسی پلوسی  به مایک پنس معاون رئیس جمهوری این کشور ۲۴ ساعت فرصت داد تا با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ را برکنار کند.

وی روز یکشنبه همچنین فاش کرد که به تازگی با مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از رئیس جمهوری آغاز جنگ افروزی یک رئیس جمهوری بی ثبات یا امکان فعال کردن کدهای هسته ای و دستور حمله هسته ای مذاکره کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به نمایندگان دموکرات همچنین چنین استدلال کرد که «رئیس جمهوری دیگر بیش از این نمی توانست خطرناک باشد و آنها باید کاری کنند تا از مردم آمریکا در مقابل حمله ای نامتوازن به کشور و دموکراسی ما حفاظت شود.

دموکرات های ترامپ را درخشونت روز چهارشنبه که هزاران هوادار ترامپ ساختمان کنگره را تسخیر کردند، مقصرمی دانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها