کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تندر 90 کماکان در سربالایی افزایش قیمت


کد خبر : ۷۹۳۹دوشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰:۵۵۷۷۲۱ بازدید

بازار فروش خودرو طبق معمول اين چند ماه همچنان با ركود مواجه است. شروع ماه محرم هم مزيد بر علت شد تا اين ركود تشديد شود. به‌هر حال بازار خريد و فروش ....
تندر 90 کماکان در سربالایی افزایش قیمتتندر 90 کماکان در سربالایی افزایش قیمت

بازار فروش خودرو طبق معمول اين چند ماه همچنان با ركود مواجه است. شروع ماه محرم هم مزيد بر علت شد تا اين ركود تشديد شود. به‌هر حال بازار خريد و فروش خودرو با كاهش متقاضي روبه‌رو شده است. اين روند ركود كه از اوايل سال 93 با اعلام مرحله‌يي قيمت خودرو ازسوي شوراي رقابت و مخالفت دوره‌يي خودروسازان و نمايندگان مجلس با اين موضوع آغاز شد، همچنان گريانگير بازار است. به گفته رييس اتحاديه نمايشگاهداران اتومبيل، در دو هفته اول ماه محرم بازار به تمام معنا راكد است، يعني در آن هيچ خريدوفروشي انجام نشده و هيچ كاهش و افزايش قيمتي نيز صورت نگرفته است.

قيمت‌هاي بازار خودرو نيز بيانگر ثبات قيمت خودروهاي داخلي است. با اين حال ركودي كه بر بازار خودرو سايه افكنده با هر بهانه‌يي تشديد مي‌شود به‌گونه‌يي كه حتي موضوع نصب كپسول آتش‌نشاني روي خودروها و كش‌وقوس‌هايي كه بين پليس و خودرو‌سازان وجود داشت و جلوگيري پليس از شماره‌گذاري خودروها عاملي بر افزايش نابساماني در بازار خودرو شد. هر چند اين موضوع كوتاه‌مدت و موقتي بود. نوري يكي از نمايشگاهداران اتومبيل در اين خصوص مي‌گويد: در آن 30روزي كه پلاك‌گذاري خودروها انجام نمي‌شد برخي خودروهاي پلاك نشده مثل پژوپارس اختلاف قيمت يك ميليوني را با خودروهاي پلاك شده تجربه كردند كه اين موضوع باعث مشكلاتي در بازار شده بود.

البته زماني افشار در اين خصوص گفت: نصب كپسول‌هاي آتش‌نشاني روي خودروهاي داخلي تا فروردين 94 به تعويق افتاده است و در حال حاضر تمامي خودرو‌ها شماره‌گذاري مي‌شوند. اما با اين حال بازار خودروهاي داخلي خوب نيست.

در اين شرايط چشم اميد خودرويي‌ها به مذاكرات ايران و 1+5 است كه در صورت به نتيجه رسيدن مذاكرات و برگزاري همايش بين‌المللي صنعت خودرو با حضور 300 شركت خودرو‌سازي و قطعه‌سازي، راه سرمايه‌گذاري و همكاري بيشتر با شركت‌هاي غربي هموار شود.

البته همكاري با اين شركت‌ها و سرمايه‌گذاري آنها در ايران يك بعد مساله بهبود بازار خودرو است چراكه با ارتقاي كيفيت خودرو و ايجاد تنوع قطعا بازار خودرو براي خريداران جذاب‌تر خواهد شد. در اين ميان نيز خودروساز‌هاي كشور خبر از عرضه خودروهاي جديد به بازار خودرو مي‌دهند. به‌نظر مي‌رسد اين خودروها بتوانند در بازار تغييراتي ايجاد كنند و حق انتخاب مشتريان را برخلاف گذشته افزايش دهند. در چنين شرايطي فعالان بازار اميدوارند در ماه‌هاي پاياني سال ركود از اين بازار رخت بربندد و اين بازار روزهاي پررونقي را تجربه كند.

در اين ميان زماني افشار با تاكيد بر اينكه بايد براي خروج از ركود راه چاره‌يي انديشيد به «تعادل» گفت: يكي از راه‌هاي خروج از ركود صادرات خودرو است.

 صادرات و واردات مي‌تواند محرك خوبي براي صنعت خودرو باشد تا با ايجاد رقابت بتوان، انگيزه كيفيت بخشي در خودروسازان را افزايش داد. در همين راستا اخيرا وزير صنعت و معدن بر ايجاد رقابت و برندسازي در صنعت خودرو تاكيد كرده است.


  تندر 90 خودرو كمياب اين روزها

ركود بازار خودرو و كاهش خريدوفروش در برخي خودروها قابل توجه‌تر است به‌گونه‌يي كه تندر90 با كاهش عرضه جدي مواجه بوده است. در حالي كه شوراي رقابت هفته گذشته قيمت اين خودرو را تا پايان سال جاري تثبيت كرد و مانع از افزايش قيمت آن شد، عرضه اين خودرو را بيش از پيش با كاهش مواجه كرد. اين در حالي است كه حتي نمايشگاهداران هم اين خودرو را در نمايشگاه خود به‌صورت صفر كيلومتر ندارند.

 تندر 90 كه توسط دو خودروسازي ايران‌خودرو و پارس‌خودرو به بازار عرضه مي‌شود روي هم رفته روزانه 80 دستگاه توليد شده و به‌همين دليل افزايش قيمت اين خودرو بديهي به‌نظر مي‌رسد. حال اين خودرو به‌دليل كمبود در بازار، با افزايش قيمت هم مواجه شده به‌نحوي كه در حال حاضر مي‌توان با 42 تا 43ميليون تومان آن را خريداري كرد اما پيش از اين قيمت آن چيزي حدود 39 ميليون تومان بوده است.


ugzohq69h5hj5bslem0l.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها