کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام جرم سازمان استاندارد علیه شرکت تبلیغ‌کننده روغن سه‌کاره


کد خبر : ۷۸۹۰۱چهارشنبه، ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷:۵۶۶۶۱۰ بازدید

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه چیزی به عنوان استاندارد روغن خوراکی سه‌کاره ...
اعلام جرم سازمان استاندارد علیه شرکت تبلیغ‌کننده روغن سه‌کارهاعلام جرم سازمان استاندارد علیه شرکت تبلیغ‌کننده روغن سه‌کاره

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه چیزی به عنوان استاندارد روغن خوراکی سه‌کاره (سرخ‌کردنی، پخت و پز و سالاد) وجود ندارد، از تخلف شرکت تبلیغ‌کننده این روغن و اعلام جرم علیه آن خبر داد.

به‌تازگی معرفی محصولی با عنوان روغن‌ سه‌کاره (سه روغن سرخ‌کردنی، پخت‌وپز و سالاد در یک روغن) از سوی یکی از شرکت‌های داخلی و انجام تبلیغات گسترده به‌ویژه در سازمان صدا و سیما برای آن، شبهات و پرسش‌های زیادی در ذهن مردم و رسانه‌ها برانگیخته است.

در این زمینه "وحید مرندی‌مقدم" معاون سازمان ملی استاندارد ایران امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این واحد تولیدی برای روغن سرخ‌کردنی تولیدی خود از سازمان ملی استاندارد ایران پروانه استاندارد به شماره ۴۱۵۲ دریافت کرد.

وی بیان‌داشت: شرکت یاد شده برای انجام تبلیغات در صدا و سیما با ارائه این پروانه به تبلیغ روغن «پخت‌وپز، سالاد و سرخ‌کردنی» با عنوان روغن سه‌کاره پرداخته است.

این مقام مسوول سازمان ملی استاندارد با تقسیم‌بندی روغن‌های خوراکی به چهار دسته، ادامه‌داد: دسته نخست روغن‌های خوراکی مصرف خانوار به شماره استاندارد ۹۱۳۱، دسته دوم روغن‌های سرخ‌کردنی به شماره استاندارد ۴۱۵۲، دسته سوم روغن‌های مایع مخلوط (پخت‌وپز و سالاد) به شماره استاندارد ۵۹۵۰ و دسته آخر روغن‌های قنادی و آردی به شماره استاندارد پارت یک ۱۵۶ هستند.

وی در ادامه، در توضیح تفاوت آنها خاطرنشان‌کرد: از آنجایی‌که روغن سرخ‌کردنی دمای زیادی می‌بیند، باید نسبت به حرارت مقاوم باشد و به همین دلیل شاخص اسید چرب اشباع آن ۴۵ است، اما این شاخص در روغن سالاد ۲۰ است.

مرندی‌مقدم بیان‌داشت: اگر این روغن‌ها بخواهد با هم ترکیب شود، به‌ناچار باید اسید چرب بالاتری نیز تولید شود که برای سلامتی افراد مضر است و به همین دلیل سازمان ملی استاندارد اجازه مخلوط شدن آنها را نمی‌دهد.

وی تصریح‌کرد: به‌کار بردن عبارت روغن‌مصرفی سه‌کاره که موجب القای شبهه کیفیت برای مصرف کنندگان شده، اقدامی خلاف و بدون مجوز بوده و از علامت استاندارد سوء استفاده شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها