کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مسكن در 7 ماه نخست سال جاری


کد خبر : ۷۸۷۷شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱:۱۳۲۸۳۳ بازدید

فعالان بازار مسكن، درحالي هفت ماه نخست سال جاري را سپري كردند كه بازار تحت‌الشعاع اعلام برنامه‌هاي دولت براي اين حوزه بود. دولت از طرفي بسته پيشنهادي ...

فعالان بازار مسكن، درحالي هفت ماه نخست سال جاري را سپري كردند كه بازار تحت‌الشعاع اعلام برنامه‌هاي دولت براي اين حوزه بود. دولت از طرفي بسته پيشنهادي خود براي خروج اقتصاد از ركود را رونمايي كرد كه يكي از بازيگران اصلي اين بسته بخش مسكن است.

به اين ترتيب، دولت درصدد است با اختصاص اعتبار به اين بخش، تحرك قابل‌توجهي به بازار مسكن ببخشد. از طرفي ديگر، وزارت راه‌وشهرسازي به خاطر جو رسانه‌يي حاكم مبني‌بر كاستي اين وزارتخانه در  حوزه مسكن و گلايه‌هاي نمايندگان مجلس، به برنامه‌هاي خود در حوزه مسكن از قبيل طرح اجتماعي مسكن، صندوق پس‌انداز مسكن، صندوق زمين و ساختمان و افزايش سقف تسهيلات اشاره كرد. گرچه وزارتخانه مذكور وعده داد بود كه از طرح جامع مسكن كه شامل همه اين برنامه‌ها مي‌شد تا پايان شهريور رونمايي كند، اما اين وعده همچنان اجرايي نشده است. البته در آخرين اقدام، در مهر سقف وام‌هاي ساخت مسكن را افزايش داد.

درحال حاضر، اين مصوبه هيات دولت ابلاغ شده است و اجراي آن منوط به تصويب آن توسط شوراي پول و اعتبار و ابلاغ آن از سوي بانك مركزي به بانك‌هاي عامل است. با اين‌حال، آمار رسمي وزارت راه‌وشهرسازي از خريد و فروش مسكن در هفت ماهه نخست سال جاري نشان مي‌دهد، تا پايان مهر امسال بالغ بر 55 هزار و 163 واحد آپارتمان مسكوني در شهر تهران خريد و فروش شده است. اين درحالي است كه در هفت ماهه نخست سال گذشته 36 هزار و 763 فقره مبايعه‌نامه صادر شده بود. به اين ترتيب، حجم معاملات در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50درصد رشد كرده است.
 

  بازار مسكن تهران در مهر 93

براساس اين آمار، مشاوران املاك شهر تهران روزهاي پررونقي را در نخستين ماه پاييز سال جاري تجربه كردند. چرا كه آمار مبايعه‌نامه‌هاي صادر شده در دفاتر آنها نشان مي‌دهد طي مهر امسال، 6هزارو898 واحد مسكوني معامله شده است. اين درحالي است، اين دفاتر در مهر سال گذشته تنها توانستند براي چهارهزارو349 واحد مسكوني مشتري جذب كنند. به اين ترتيب، مشاوران املاك تهراني در اين ماه نسبت به سال گذشته شاهد رشد چشمگير 59درصدي در تعداد مشتريان خود داشتند. گرچه حجم معاملات در بازار مسكن پايتخت در مهر 10درصد كمتر از شهريور بود، چرا كه در شهريور 7هزارو676 واحد مسكوني معامله شده است. اما با توجه به برنامه وزارت راه‌وشهرسازي براي تحرك بخشي به بازار مسكن انتظار مي‌رود، اين رونق پيش‌روي فعالان حوزه مسكن همچنان ادامه داشته باشد.


بازار خانه‌هاي كلنگي‌ تهران

بعد از رونمايي وزارت راه‌وشهرسازي از برنامه‌هاي خود در حوزه بافت فرسوده و سكونتگاه‌هاي رسمي، انتظار مي‌رود بازار خانه‌هاي كلنگي روزهاي پررونق‌تري را به خود ببيند. چرا كه وام ساخت در كلان‌شهر تهران تا 50ميليون تومان افزايش يابد. به اين ترتيب، بايد شاهد رقابت تنگاتنگ بسازوبفروشان براي رصد بازار خانه كلنگي و شناسايي آنها بود. براساس آمار وزارت راه‌وشهرسازي از مبايعه‌نامه‌هاي صادر شده در تهران نشان مي‌دهد، در مهر سال جاري 2 هزار و 466 واحد كلنگي خريد و فروش شده است.

 
اقبال مالكان آپارتمان‌هاي منطقه چهار

آمار رسمي وزارت راه‌وشهرسازي نشان مي‌دهد بيشترين حجم معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني در بنگاه‌هاي منطقه چهار واقع در شرق تهران صورت گرفته است. به اين ترتيب، مالكان آپارتمان واقع در منطقه‌يي كه حدفاصل بزرگراه بابايي از شمال، بزرگراه رسالت از جنوب، محله حكيميه از شرق و خيابان پاسداران از غرب قرار گرفته است، از اقبال خوبي براي يافتن مشتري برخوردار بودند. به‌طوري طي مهر سال جاري، در اين منطقه 745 واحد مسكوني معامله شده است.

روزهاي پررونق مشاوران املاك منطقه چهار درحالي بود كه همكاران آنها در منطقه پنج نيز در رقابتي تنگاتنگ توانستند براي مالكان 716واحد مسكوني در اين منطقه مشتري پيدا كنند. به اين ترتيب، منطقه‌يي كه از شمال محدود به خيابان آبشناسان، از جنوب به آزادراه تهران-كرج، از شرق به بزرگراه اشرفي‌اصفهاني و از غرب به محله كن و شهرزيبا محدود مي‌شود، طي مهر سال جاري شاهد رفت و آمد مشترياني بودند كه غرب تهران را براي سكونت يا سرمايه‌گذاري ترجيح دادند. البته همراه با مالكان منطقه چهار و پنج، منطقه دو واقع در غرب تهران كه از شمال به محله اوين، از جنوب به خيابان آزادي، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شهيد اشرفي اصفهاني ختم مي‌شود، روزهاي خوبي را براي مشاوران املاك اين منطقه رقم زدند. به‌طوري كه در مهر سال جاري براي دفاتر آنها 615 مشتري به ارمغان آوردند تا به اين ترتيب، مشاوران املاك اين مناطق نسبت به همكاران خود در ساير مناطق شهري تهران، شاهد بازار پررونق‌تري باشند.


ki20shmocn6ed6abqz19.jpg

gwcgij80n6ebv1zvveaq.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها