کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی سقوط کرد


کد خبر : ۷۸۵۶پنجشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷:۵۶۳۹۸۶ بازدید

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح پنج شنبه بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، به 1139 دلار در هر اونس رسید. این فلز ارزشمند روز گذشته به ...

طلا در بازار جهانی با ادامه فروش از سوی صندوق‌های سرمایه گذاری طلا و صعود ارزش دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را کاهش داد، به پایین‌ترین سطح در چهار سال گذشته سقوط کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح پنج شنبه بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، به 1139 دلار در هر اونس رسید. این فلز ارزشمند روز گذشته به 1137 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از آوریل سال 2010 بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، 0.6 درصد کاهش یافت و به 1138 دلار رسید.

در این بین شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در پنج سال گذشته صعود کرد.

تحلیلگران فنی معتقدند با شکسته شدن مرز 1150 دلار که سطح پشتیبانی کلیدی بود، امکان رسیدن طلا به سطح هزار دلار وجود دارد بویژه که علاقه ای از سوی خریداران در چین مشاهده نمی‌شود. این کشور که بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان است، معمولا زمانی که قیمت‌های این فلز دچار ریزش می‌شود، جواهرات، شمش و سکه زیادی خریداری می‌کند اما این بار چنین اتفاقی نیافتاده است.

در شرایطی که صعود بازارهای سهام تقاضا برای طلا به عنوان ذخیره دارایی را کاهش داده است، موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی کاهش یافت و به کمترین میزان از سپتامبر سال 2008 تاکنون رسید. روز گذشته تقریبا 1.9 میلیارد دلار از ارزش‌های صندوق‌های سرمایه گذاری طلا از بین رفت.

با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، طلا برای نخستین بار از سال 1998 در حال حرکت به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی است. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 2.6 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 با اجرای این برنامه و همچنین کاهش نرخ‌های بهره که با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی صورت گرفت، 70 درصد جهش یافت اما سال گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا از تصمیم خود برای آغاز تعدیل این تدابیر خبر داد، 28 درصد سقوط کرد.

این فلز ارزشمند 3.3 درصد در اکتبر کاهش یافت که دومین کاهش ماهانه پیاپی در سال جاری میلادی بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 15.2995 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری از 1204 دلار در روز گذشته به 1205 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، 756 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها