کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت فقط يک نرخ ارز را به رسميت مي شناسد


کد خبر : ۷۸۵۴پنجشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴:۵۷۳۰۸۹ بازدید

سخنگوي دولت در واکنش به سوالي درباره وعده تک نرخي شدن ارز، گفت: دولت فقط نرخ ارز 2650 توماني بانک مرکزي را به رسميت مي شناسد.

محمد باقر نوبخت در پاسخ به اين سوال که گفته شده است لايحه خروج از رکود توسط نهادي غير از دولت و توسط نيلي تدوين شده است، گفت: اينکه گفته مي شود موسسه تحقيقاتي مشارکتي داشته و به عنوان يک نقطه غير متعارف روي آن متمرکز شويد، درست نيست.

وي اضافه کرد: نهايتا وزارت امور اقتصادي لايحه خروج از رکود را تهيه کرده و جلسات آن در دفتر طيب نيا تشکيل مي شد و خود من در آن جلسات مشارکت داشتم و در نهايت با خرد جمعي و مشورت اين لايحه تدوين شده است.

نوبخت همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه دولت پيش از اين گفته بود که در نيمه دوم سال، ارز را تک نرخي خواهد کرد موضع شما در اين خصوص چيست و دولت چه زماني اين سياست را اجرايي خواهد کرد گفت: دولت تنها يک نرخ را به رسميت مي شناسد و آن همان دو هزار و ۶۵۰ تومان اعلامي از سوي بانک مرکزي است.

معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ادامه داد: البته در همه کشورها يک بازار غير رسمي هم وجود دارد که معاملات ارز با نظارت بانک مرکزي در آنجا صورت مي گيرد و اين نيز در همه کشورها متفاوت است و ما اين ميزان تفاوت را بايد با توجه به اقتصاد کشور خودمان تعريف کنيم. نوبخت همچنين با بيان اينکه دولت براساس نرخ بازار آزاد عمل نمي کند گفت: ما فقط دلارهايي را که توسط بانک مرکزي داده مي شود با همان نرخ تسعير رسمي دو هزار و ۶۵۰ تومان عرضه مي کنيم.

معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور همچنين درخصوص کسري بودجه ۹۳ گفت: قيمت هر بشکه نفت خام در بازارهاي جهاني در نيمه اول سال، ۱۰۴ دلار بود در حالي که در قانون بودجه صد دلار پيش بيني کرده بوديم و پيش بيني ما براي نيمه دوم اين است که به طور متوسط هر بشکه نفت ۸۲ دلار شود که حدود هفت درصد نسبت به صد دلار پيش بيني شده کمتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها