کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تماشا کنید : طراحی سبک‌تر و قوی‌تر برای یاماها R1 جدید


کد خبر : ۷۸۱۶سه شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱:۳۰۵۲۵۱ بازدید

یاماها بامعرفی مدل جدید R1 ، بازی سوپربایک‌های یک لیتری را وارد مرحله جدیدی کرد.
تماشا کنید : طراحی سبک‌تر و قوی‌تر برای یاماها R1 جدیدتماشا کنید : طراحی سبک‌تر و قوی‌تر برای یاماها R1 جدید

در مدل 2015 یاماها YZF-R1 اتفاقات زیادی رخ داده که برخی از آن‌ها خوب است و برخی هم بد! ابتدا به نکته‌های خوب R1 جدید اشاره می‌کنیم. یاماها مدل 2015 این سوپربایک را با انبوهی از سیستم‌های الکترونیکی همراه کرده که مهم‌ترین آن الکترونیکی شدن دسته‌گاز است یعنی به‌جای اتصال مکانیکی دسته‌گاز با تراتل‌های انجین از یک سنسور استفاده شده. در مورد سایر سیستم‌های الکترونیکی این ژاپنی نیز باید گفت که یاماها برای R1 جدید علاوه‌بر کنترل کشش و پایداری، از لانچ‌کنترل و آنتی‌لیفت (که مانع بلندشدن چرخ جلو می‌شود) نیز بصورت استاندارد بهره گرفته است.

دومین ویژگی خوب R1 جدید، کاهش وزن 8 کیلوگرمی آن و رسیدن به عدد 199 کیلوگرم است که به استفاده گسترده‌ از منیزیوم در آن برمی‌گردد؛ در R1 جدید هم رینگ‌ها و هم قسمت انتهایی فریم آن از منیزیومی ساخته شده‌اند. سومین ویژگی خوب R1 جدید، استفاده از یک نمایشگر TFT رنگی در صفحه کیلومتر است.

چهارمین ویژگی خوب R1 جدید به ارتقای انجین آن برمی‌گردد که یاماها از آن با نام CP4 یاد می‌کند؛ این انجین همان 4 سیلندر خطی 998 سی‌سی سابق است با این تفاوت که هم دسته‌پیستون‌ها تیتانیومی شده و هم اینکه قدرت با 19 اسب‌ افزایش به حدود 200 اسب‌بخار می‌رسد.

حالا به سراغ نکته‌های بد R1 جدید برویم؛ اولین نقطه ضعف مدل 2015 این سوپربایک مربوط به تغییر چهره آن است. طراحان ژاپنی آن دو چراغ زیبا و خشن سابقش را حذف کرده‌ و به‌جای آن از دو نوار باریک LED استفاده کرده‌اند. همچنین در جلوی دوشاخ، دو پروژکتور کوچکی جاسازی شده که درون آن‌ها هم چراغ‌های LED بکار رفته‌اند. متاسفانه R1 جدید، آن چهره خشن، سنگین و با ابهت سابق خود را ازدست داده است.

دومین نکته منفی R1 جدید بازهم مربوط به تغییرات ظاهری است. در این سوپربایک اگزوزهای دوبل سابق که نزدیک زین قرار داشتند حذف شده و جای آن‌ها را یک اگزوز تکی در سمت راست بدنه گرفته است. با اینکه یاماها می‌گوید سیستم اگزوز تیتانیومی R1 جدید کارآمدتر از اگزوز سابق آن شده اما واضح است که R1 جدید به لحاظ خاص بودن اگزوزهایش، دیگر هیچ تفاوتی با برادر کوچکتر خود یعنی یاماها R6 ندارد.

R1 جدید که تنها در سه رنگ مشکی، قرمز/ سفید و آبی/ سفید تحویل مشتریان می‌شود، با قیمت پایه‌ای 16490 دلار برای شروع یک رقابت تازه با کاوازاکی ZX-10R ، هوندا CBR 1000RR و همچنین سوزوکی GSX R1000 از نیمه نخست 2015 وارد بازار می‌شود.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها