کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مسکن به خواب زمستانی می‌رود


کد خبر : ۷۸۰۸سه شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰:۵۵۳۸۸۲ بازدید

مدیر اجرایی سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: با توجه به کاهش صدور پروانه‌های ساخت و ساز و روند بازار مسکن، تغییر محسوسی ...

مدیر اجرایی سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: با توجه به کاهش صدور پروانه‌های ساخت و ساز و روند بازار مسکن، تغییر محسوسی در این حوزه پیش بینی نمی‌شود.

بهرام غفاری، مدیر اجرایی سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور درباره روند بازار مسکن اظهار کرد: تغییر محسوسی در بازار پیش بینی نمی‌شود و با توجه به این‌که زمستان فصل نقل و انتقال نیست بازار در خواب زمستانی پیش خواهد رفت.

وی با بیان این‌که تقاضا برای پروانه ساخت در بعضی شهرها تا 40 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد:‌ سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در زمینه ساخت و خرید صورت نمی‌گیرد.

غفاری با اشاره به این‌که مازاد عرضه در بازار وجود دارد و از سوی دیگر رکود عمومی در بازار پدید آمده، گفت:‌ بعید است که این میزان مازاد عرضه تکانی به بازار وارد کند.

مدیر اجرایی سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد:‌ سیاست‌های عمومی ضد تورمی خود باعث تشدید رکود در بازار مسکن می شود.

وی با اشاره به این که طریقه تامین اعتبار افزایش میزان وام مسکن مشخص نیست، تصریح کرد: معلوم نیست بتوانند میزان وام را افزایش دهند و تا چه میزان تقاضای موثر براساس آن ایجاد می شود، اما در نهایت بعید است بتواند به رونق بازار کمک کند.

غفاری با بیان این‌که بدون تردید مذاکرات ژنو اگر به نتایج قطعی و روشن برسد می‌تواند تغییر در رکود موجود بازار مسکن ایجاد کند، تصریح کرد: بدین ترتیب امید به سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش می‌یابد.

مدیر اجرایی سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم در شرایط بحران، سرمایه‌گذاری معقول است که میزان سرمایه گذاری با امید به ثبات در بازار و امید به آینده بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری در بازار در روند آن تاثیرگذار است و اگر سرمایه‌گذاران به سمت خرید ملک بیایند تا حدودی رونق به این بازار بازمی‌گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها