کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا کاهش یافت


کد خبر : ۷۸۰۶سه شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹:۳۳۳۶۳۹ بازدید

با تقویت ارزش دلار و احتمال فروش های فنی، قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و به نزدیکی پایین ترین رقم بیش از 4 سال اخیر رسید.

با تقویت ارزش دلار و فروش های فنی احتمالی، قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و به نزدیکی پایین ترین رقم بیش از 4 سال اخیر رسید.

پس از تصمیم غیرمنتظره بانک ژاپن برای افزایش برنامه خرید اوراق قرضه خود که موجب کاهش ارزش ین به پایین ترین رقم 7 سال گذشته در برابر دلار امریکا شد، قیمت فلزات گرانبها روز جمعه تضعیف شد.
روز دوشنبه، ارزش دلار به بالاترین رقم 4 سال اخیر در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی رسید و بیش از پیش به جذابیت بازار فلز زرد لطمه زد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «در حال حاضر بسیار سخت است بتوان عاملی افزایشی در بازار طلا یافت.» در این یادداشت همچنین اضافه شده است که تحولات کنونی، تقاضای فیزیکی ضعیف و خروج سرمایه موجب کاهش قیمت ها شده است.

«سطح حمایت بعدی قیمت 1155 تا 1160 دلار خواهد بود، اما در پاین تر از این رقم حمایت چندانی دیده نمی شود. اگر قیمت ها به زودی به سطح 1180 دلار باز نگردند، ما این رقم را به عنوان یک سطح مقاومت بزرگ خواهیم دید.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا یک درصد کاهش یافت، اما سپس اندکی ترمیم شد و با 0.6 درصد کاهش نسبیت به جلسه قبلی به 1166 دلار و95 سنت رسید. فلز زرد روز جمعه با رسیدن به رقم 1161 دلار و 25 سنت، پایین ترین قیمت از جولای 2010 تاکنون را به ثبت رساند. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه 2 درصد کاهش یافت.در میان سایر فلزات گرانبها، نقره نیز از روند کاهش قیمت طلا تبعیت کرد و به قیمت 15 دلار و 72 سنت رسید که پایین ترین رقم از اوایل سال 2010 تاکنون بود. پلاتین نیز در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه گذشته معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها