کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخلف از نرخ سود به سبک عجیب بانک کشاورزی + سند


کد خبر : ۷۷۶۳شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲:۳۵۱۳۱۰۹ بازدید

بانک کشاورزی به سبک عجیب و غریبی در تبلیغات بیلبوردی خود از نرخ سود های قانونی بانک مرکزی تخلف کرده است.
تخلف از نرخ سود به سبک عجیب بانک کشاورزی + سندتخلف از نرخ سود به سبک عجیب بانک کشاورزی + سند

در حالي كه اين روزها بانك مركزي پشت سر هم با انتشار پيامك و ايجاد جو رواني،موسسات اعتباري را به توپ بسته است و از مردم خواسته موسسات متخلف را در شهرهاي خود شناسايي و اعلام كنند(يعني وظيفه ذاتي خود را به مردم واگذار كرده است)، در شهرهاي مختلف بانك هاي بزرگ و از قضا مجوز دار دور از چشم بانك مركزي و ناظران گراميشان تخلف مي كنند.

چند وقت پيش گزارش داديم كه بانك بزرگ خصوصي پارسيان نرخ سود را بالا برده و حالا هم يك بانك تخصصي وارد جنگ نرخ سود شده است!گويا بانك هاي مجوز دار با خيال راحت تر مشغول فعاليت خود هستند و بانك مركزي نيز با اين بانك ها كاري ندارد چراكه سرش براي ساماندهي موسسات شلوغ است.

اما در اين بين معلوم نيست تكليف بانك هاي تخصصي و دولتي در بازي نرخ سود چيست؟چرا بايد يك بانك تخصصي وارد رقابت نرخ سود براي جذب سپرده شود؟

حالا بانک کشاورزی در تبلیغات بیلبوردی خود در شهرستان نیشابور به سبک عجیب و غریبی از نرخ های قانونی بانک مرکزی تخلف کرده است. 

همانطور که در عکس فوق مشاهده می کنید عنوان شده است : 
سود بلندمدت روزشمار 22 درصد !
 

این در حالی است که اصولا در بانک حسابی با عنوان سپرده بلندمدت روزشمار وجود ندارد و انواع حساب ها در بانک یا روزشمار است و یا بلندمدت و ترکیبی از از این دو اصلا نمی تواند وجود داشته باشد. 

آنطور که از متن تصویر مشخص می شود و به ذهن می آید این است که احتمالا بانک کشاورزی سپرده بلندمدت با نرخ ۲۲ درصد افتتاح می کند اما این حساب این قابلیت را دارد که هر زمان مشتری بخواهد قرارداد را فسخ و با همان نرخ ۲۲ درصد پول خود را برداشت نمایند. 

به عبارت دیگر این برداشت پیش از موعد شامل جریمه ای در بانک کشاورزی نمی شود. 

البته همانطور که عنوان شد این تنها استنباط از متن تصویر بیلبوردی بانک کشاورزی و ممکن است در بانک اصولا پچنین حساب و شرایطی وجود نداشته باشد. 

 به هر حال چه این نوع حساب در بانک کشاورزی باشد و چه نباشد بانک مرتکب تخلف شده و مسئولان باید به این نکته رسیدگی کنند که اگر این نوع حساب وجود ندارد چرا تبلیغات شده و شهروندان را گول می زند و اگر وجود دارد چرا از نرخ سودهای اعلامی بانک مرکزی که حساب روزشمار ده درصد تعیین شده تجاوز کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها