کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاس گل برخی بانک ها به دلالان ارزی


کد خبر : ۷۷۶۱۰یکشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷:۲۴۳۱۳۰ بازدید

با وجود ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌ها برای اعمال محدودیت‌ها در تراکنش‌های بانکی، تعدادی از بانک‌ها از دستور بانک مرکزی سرپیچی کرده و ...
پاس گل برخی بانک ها به دلالان ارزیپاس گل برخی بانک ها به دلالان ارزی

با وجود ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌ها برای اعمال محدودیت‌ها در تراکنش‌های بانکی، تعدادی از بانک‌ها از دستور بانک مرکزی سرپیچی کرده و با بازگذاشتن سقف تراکنش‌ها راه را برای معاملات دلال‌های فردایی ارز باز گذاشته‌اند که رئیس کل بانک مرکزی دستور برخورد انتظامی با این بانک ها را صادر کرده است.

به گزارش ایران جیب از خراسان، یکی از راهبردهای مبارزه بانک مرکزی با پولشویی یا مقابله با فعالیت های سوداگرانه مخرب در بازار ارز و پول، اعمال محدودیت بر سقف تراکنش های بانکی است به طوری که به عنوان مثال این بانک در جریان تلاطم نرخ ارز در سال های اخیر، محدودیت تراکنش های بانکی برای هر کد ملی در شبانه روز را اجرا کرد. چرا که تا قبل از آن، سوداگران ارزی در خارج از کشور با خیالی آسوده از پیگیری های قضایی، اقدام به  جابه جایی روزانه مبالغ کلان و وارد آوردن  ضربه به بازار می کردند.با این حال، خبرگزاری تسنیم خبر داده که با وجود ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌ها برای اعمال محدودیت‌ها در تراکنش‌های بانکی ظاهراً تعدادی از بانک‌ها از دستور بانک مرکزی سرپیچی کرده و با بازگذاشتن سقف تراکنش‌ها راه را برای معاملات دلال‌های فردایی ارز باز گذاشته‌اند.در این زمینه حوزه فناوری بانک مرکزی گزارش‌هایی را در خصوص تخلفات جدی چند بانک به رئیس‌کل بانک مرکزی ارائه کرده است. با دستور همتی نیز این موضوع به‌صورت ویژه در بانک مرکزی در حال رسیدگی است تا علل و عوامل دخیل در این تخلف مشخص شود و برخوردهای انتظامی با آن ها صورت گیرد.

جزئیات سقف تراکنش های بانکی 

 تاکیدات بانک مرکزی بر رعایت سقف تراکنش های بانکی در شرایطی صورت می گیرد که هم اینک برخی از محدودیت ها در این زمینه به شرح زیر است: سقف تراکنش (کارتی)100 میلیون تومانی برای هر شماره ملی و 50 میلیون تومانی برای کارت بانکی در هر 24 ساعت، سقف تراکنش 100 و 200 میلیون تومانی ساتنا در هر شبانه روز به ترتیب با اینترنت بانک و نیز خدمات شعب، سقف روزانه 15 میلیون تومانی دریافت وجه نقد از شعبه، سقف تراکنش های غیر حضوری برداشت روزانه و ماهیانه از حساب برای مشتریان زیر 18 سال به میزان 15 و 50 میلیون تومان.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها