کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط پی در پی طلای جهانی


کد خبر : ۷۷۴۱جمعه، ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲:۲۴۴۷۲۹ بازدید

در پی تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای توقف خرید اوراق قرضه، قیمت جهانی طلا کاهش یافت و در معاملات به 1175 دلار در هر اونس رسید.

تصمیم فدرال رزرو برای متوقف کردن برنامه محرک پولی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در بازارهای جهانی داشته و این مساله قیمت این فلز زرد را کاهش داده است.

قیمت هر انس طلای جهانی نسبت به روز گذشته تا این لحظه حدود 23 دلار کاهش را ثبت کرده است و به  1175.12 دلار در هر انس رسید که بدترین عملکرد خود را طی یک سال گذشته داشته است.

آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و بهبود چشم انداز اقتصادی این کشور مقامات فدرال رزرو را متقاعد کرد تا به برنامه 6 ساله خرید اوراق قرضه پایان دهند. در سال 2008 و برای مقابله با بحران اقتصادی برنامه خرید اوراق قرضه در این کشور به اجرا گذشته شد که بر اساس آن هر ماه حدود 80 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق می شد.

اظهارنظرهای مقامات فدرال رزرو و آمارهای اقتصادی قوی جذابیت بازار طلا را کاهش داده و موجب تقویت شاخص های بورس و ارزش دلار شده است.

موسسه مالی کردیت اگریکول در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سه ماه چهارم امسال تثبیت خواهد شد ولی در سال 2015 میلادی با کاهش بیشتری روبرو می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها