کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز تالار شیشه‌ای


کد خبر : ۷۶۸۶سه شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴:۱۰۱۹۲۴ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با تاثیر منفی بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در مرز 74 هزار واحد متوقف شد؛ همچنین بسیاری از سهامداران حقیقی به دلیل عرضه‌های سنگین ...

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با تاثیر منفی بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در مرز 74 هزار واحد متوقف شد؛ همچنین بسیاری از سهامداران حقیقی به دلیل عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها و نوع تبلیغات رسانه‌ها گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند.

روند معاملات بورس اوراق بهادار تهران در پاییز 93 امید را در جمع کثیر سهامداران بازگردانده، اما در این میان شرکت‌های حقوقی با عرضه‌های سنگین خود در برخی نمادها و صنایع بزرگ نوعی بدبینی در بازار ایجاد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، حقیقی‌های بازار معتقدند که شرکت‌های حقوقی با عرضه‌های سنگین خود مانع از پیش‌روی شاخص شده و در بسیاری از موارد اقدام به نوسان‌گیری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سهامداران حقیقی بازار علاوه بر عرضه‌های سنگین شرکت‌های حقوقی از سکوت رسانه ملی در قبال زیان سنگین‌شان هم گلایه‌هایی مطرح می‌کنند و معتقدند که حجم گسترده تبلیغات رسانه‌ها منجر به ورود آنها به بازار سهام و سرمایه‌گذاری در بورس شده است.

این سرمایه‌گذاران در پیام‌هایی که به ما ارسال کرده‌اند، معتقدند نباید دولت در زمینه قیمت‌گذاری محصولات با وجود افزایش سرسام‌آور تورم و حقوق و دستمزد در شرکت‌ها دخالت داشته باشد، چرا که اعتماد ایجاد شده در بازار نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت به واسطه سیاست‌های کنترلی دولت از بین خواهد رفت.

به گزارش فارس، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار تهران نماد تاثیرگذار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مانع از ورود شاخص به کانال 74 هزار واحد شد. و به دنبال آن گروه مپنا، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان و چادرملو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند در مجموع امروز بیش از 511 میلیون برگ سهم به ارزش بیش از 152 میلیارد تومان داد و ستد شد که در کنار آن ارزش معاملات فرابورس هم به 133 میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، نفت پاسارگاد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی‌، فولاد ارفع، و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در برخی سررسیدها به 96 هزار تومان و در برخی سررسیدهای قدیمی‌تر به 78 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها