کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بی‌قیمتی برخی خودروها !


کد خبر : ۷۶۶۷سه شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹:۳۰۶۴۹۲ بازدید

مشترياني كه اوايل سال جاري «خودروي لوكس‌ملی» ايران‌خودرو را پيش خريد كرده بودند، اولین ماه از پاييز را بدون خودرويي كه قرار بوده در ماه‌هاي تير، مرداد يا شهريور تحويل بگيرند سپري ...
بی‌قیمتی برخی خودروها !بی‌قیمتی برخی خودروها !

مشترياني كه اوايل سال جاري «خودروي لوكس‌ملی» ايران‌خودرو را پيش خريد كرده بودند، اولین ماه از پاييز را بدون خودرويي كه قرار بوده در ماه‌هاي تير، مرداد يا شهريور تحويل بگيرند سپري کردند.

هرچند پيش از اين علت تاخير در تحويل 10 هزار دستگاه دنايي كه پيش‌فروش شده، اطمينان ايران‌خودرو از كيفيت اين خودرو عنوان مي‌شد، اما به‌نظر مي‌رسد حالا اگر دنا از نظر كيفي نيز مشكلي نداشته باشد، فعلا نمي‌تواند روانه بازار شود زيرا هنوز قيمتي براي آن تعيين نشده است.

بر اين اساس اگرچه خودروسازان مستنداتي را براي تعيين قيمت اين خودرو به شوراي رقابت ارائه كرده‌اند، اما رئيس شوراي رقابت از لزوم تكميل اين مستندات از سوي ايران‌خودرو براي رسيدن به قيمت نهايي خبر می‌دهد.  شيوا در ادامه با اشاره به اينكه معلوم نيست قيمت دنا در جلسه اين هفته شورا نيز مشخص شود، مي‌گويد: ايران‌خودرو به ما اعلام كرده است كه تعدادي از اين خودرو را آماده تحويل دارد؛ اما تا زماني كه بر سر قيمت به جمع‌بندي نرسيم، نمي‌توان براي تحويل آن اقدام كرد هرچند با توجه به طولاني شدن تحويل اين خودرو ممكن است راه‌حل‌هايي وجود داشته باشد، مثلا تحويل خودرو از سوي خودروساز با يك قيمت علي‌الحساب تا روشن شدن قميت آن.

 شيوا با اشاره به اينكه تحويل به موقع يكي از مواردي است كه در بحث فروش بسيار اهميت دارد، در رابطه با قيمت احتمالي دنا مي‌گويد: قيمت‌هايي كه خودروسازان پيش‌بيني مي‌كنند هميشه بالاتر از قيمتي است كه شوراي رقابت به آن مي‌رسد. مديرعامل ايران‌خودرو پيش از اين قيمت دنا در مدل دنده‌اي را 48 ميليون تومان و مدل اتومات آن را نيز 53 ميليون تومان اعلام كرده بود. اما به گفته شيوا در جلسه اين هفته شوراي رقابت، نمايندگاني از رنو پارس نيز حضور خواهند داشت تا به پرسش‌هايي در رابطه با توليد پايين تندر90 پاسخ گويند.

شيوا مي‌گويد: با توجه به اينكه تحريم صنعت‌ خودرو اولين تحريمي بود كه پس از مذاكرات برداشته شد، سوال ما اينجا است كه چرا توليد تندر اين‌قدر کاهش یافته است. آن‌طور كه شيوا مي‌گويد شوراي رقابت قصد دارد با اطمينان از تيراژ توليد تندر 90 در آينده، از پيش‌فروش اين خودرو و همچنين تحويل تعهدات معوق خودروسازان به مشتريان اطمينان پيدا كند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها