کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میلیونرهای جهان کجا خانه می خرند؟


کد خبر : ۷۶۶۴دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷:۲۱۵۴۶۸ بازدید

طبق گزارشی که به تازگی از سوی موسسه مالی کردیت سوئیس منتشر شده، دوبی در میان مقصدهایی است که میلیونرها و میلیاردرها در آن به خرید خانه دوم فکر می کنند.
میلیونرهای جهان کجا خانه می خرند؟میلیونرهای جهان کجا خانه می خرند؟

پائیز که از راه می رسد فصل تورهای خلیج فارس به خصوص دوبی داغ است. امسال اما قضیه کمی فرق می کند. هرچند بازار تورهای همچنان داغ است و آگهی های جذب توریست گاهی آدم را کلافه می کند، اما خبرها حاکی از افزایش تورم در دوبی است.

به گزارش مجلۀ اقتصادی عربین بیزنس، تورم امسال در دوبی به بالاترین میزان خود از سال 2009 رسیده است. مرکز آمار دوبی اعلام کرده است که این افزایش تورم بیش از همه در بخش مسکن و امکانات رفاهی و خدماتی بوده است.

در گزارش مرکز آمار دوبی آمده است: "تورم در دوبی (در بخش مسکن و هزینه های خدماتی) در طول یکسال 4.2% افزایش یافت که این میزان نزدیک به 44% از خرج خانوارها را تشکیل داد و در مقایسه با سال قبل این افزایش تورم رقم 6.5% را نشان می‌دهد که بالاترین رقم از سال 2008 است. گفتنی است نرخ تورم تنها در ماه سپتامبر شاهد افزایش 0.4 درصدی بوده است.

قیمت غذا و نوشیدنی که 11% سبد خانوار اهالی دوبی را تشکیل می دهد در مقایسه با سال قبل نزدیک به 3.7% و ماه قبل 1.3% افزایش یافته است. قیمت مسکن نیز به شکل سرسام آوری در دوبی روند صعودی پیدا کرده است. کارشناسان یک آژانس مسکن در دوبی می گویند نرخ اجاره ها آنقدر روند سریع و رو به رشدی یافته که بسیاری به جای اجاره به فکر خرید آن می افتند.

این مسئله بر سطح زندگی شمار زیادی از کارگران ساکن دوبی نیز تأثیر گذاشته است. به گونه ای که طبق نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، کارگران مهاجر ترجیح می دهند به دلیل هزینه بالای زندگی به جای دوبی به بحرین، قطر و عمان بروند. طبق آمار موسسه مالی HSBC امارات متحده عربی در رتبۀ پانزدهم کشورهای مقصد مهاجرت برای کار قرار دارد. در حالیکه این رتبه برای بحرین پنجم و برای قطر سیزدهم و برای عمان چهاردهم است.

آمار موسسه HSBC می گوید به رغم پیشنهادات کاری مناسب و حقوق و درآمدهای بالا، امارات متحده عربی دیگر مقصد جذابی برای مهاجرت کاری نیست و دلیل آن بالا رفتن بیش از اندازه هزینه زندگی و تشکیل خانواده است. تنها امتیازی که دوبی با این سطح تورم دارد، پایین بودن میزان مالیات در این کشور است. امارات متحده عربی در زمرۀ کشورهایی است که مالیات در آن بسیار پایین است و این مزیت بزرگی برای کسب و کار و تجارت است.

به رغم همۀ مزایایی که دوبی دارد اعم از امتیازات اقتصادی و فرصت شغلی طبق نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، از هر 10 مهاجر 6 نفر قصد دارند امارات متحده عربی را ترک کنند. نزدیک به 75% از مهاجران ساکن امارات می گویند همه درآمدشان را صرف فراهم کردن امکانات رفاهی و غذا می کنند. گرانی در امارات متحده عربی و جزایر آن تنها مختص کارگران نیست. 85% از ساکنان دائمی امارات متحده عربی نیز بر این اعتقادند که بزرگ کردن فرزند و تأمین هزینه های آن بسیار سرسام آور شده و 77% نیز اعلام کردند که هزینۀ بیشتری را در مقایسه با قبل صرف تأمین سلامت فرزندانشان می کنند. گرانی شامل هزینه های آموزشی نیز می شود؛ به طوری که هزینه های آموزش در امارات متحده عربی در مقایسه با قبل افزایش قابل توجهی را به خود دیده است.

با این هزینه های بالا، دوبی آرام آرام در حال تبدیل شدن به جزیرۀ میلیونرهاست. طبق گزارشی که به تازگی از سوی موسسه مالی کردیت سوئیس منتشر شده، دوبی در میان مقصدهای است که میلیونرها و میلیاردها در آن به خرید خانه دوم فکر می کنند. گزارش مذکور دوبی را پنجمین مقصد محبوب میلیونرها نامیده که حتی جلوتر از شهرهایی همچون پاریس، موناکو و میامی قرار دارد. براساس این گزارش در مجموع 8.200 مولتی میلیونر در امارات متحده عربی خانه دوم خریده اند.

گفتنی است کارشناسان پیش بینی می کنند رشد اقتصادی دوبی تا پیش از پایان سال جاری به 5.6% برسد که گفته می شود بخش قابل توجهی از آن ناشی از افزایش فعالیتها در بخش توریسم، حمل و نقل و تجارت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها