کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه یک فروشنده حرفه‌ای خودرو باشیم؟


کد خبر : ۷۶۲۰یکشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴:۴۰۱۴۶۳۶ بازدید

هر کالایی برای فروش روش مخصوص به خود را دارد و در این میان تکنیک فروش خودرو از بقیه کالاها متفاوت‌تر است اما چرا؟

فروش امری روانی است که با متغیرهای اجتماعی و اقتصادی تغییر می‌کند و در اصل به معنی قانع کردن مشتری و ایجاد فضای اعتماد برای مشتری در جهت رسیدن به یک انتخاب درست است. در اصل مشتری می‌خواهد با پرداخت مناسب پول، کالای ارزشمند دریافت کند و فروشنده نیز دنبال سود ایده‌آل خود می‌باشد. خودرو پس از مسکن مهمترین انتخاب افراد برای خرید می‌باشد‌، چراکه بیشترین بهای پرداختی را بعد از مسکن دارد و همچنین با گسترش جامعه شهر‌نشین امروزه خودرو یک نیاز مبرم برای افراد است که طبیعتاً امنیت و رفاه نیز جزو پارامترهای مهم آن خواهد بود.

امروزه در جهان شرکت‌های بزرگ و معتبر خودروسازی علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغات ‌و بازاریابی برای جذب مشتریان، هزینه‌های هنگفتی را نیز صرف تربیت و آموزش فروشندگان حرفه‌ای خودرو می‌نمایند. تاثیر این امر در افزایش کمیت و کیفیت فروش آنها به درستی ملموس خواهد بود. اما ممکن است بپرسید کیفیت فروش یعنی چه؟

کیفیت فروش به معنی برخورد درست با مشتری است که خود منجر به تبلیغات دهان به دهان مثبت می‌شود که تاثیرگذارترین روش تبلیغ فروش مخصوصاً در بازار کشوری مانند ایران است. کیفیت فروش از یک دید و سیاست آینده‌نگرانه در فروش و در بازار رقابتی نشأت می‌گیرد اما یک سر اصلی داستان در این امر به وجود فروشندگان خبره بر می‌گردد اما چگونه؟ همانطور که اشاره شد فروش به مسائل روانی‌، اجتماعی‌، فرهنگی و تکنولوژی وابسته است و موفق کسی است که درک این ابعاد را داشته باشد. برای اینکه یک فروشنده موفق خودرو باشیم چه باید کرد؟

هنر برقراری ارتباط را داشته باشید

معمولاً مشتریان در اولین برخورد حس و تصور خود به برند شما ر ا دریافت می‌کنند و نحوه برخورد اول بر روی مشتری تاثیر بسزایی دارد ،نوع پوشش و آراستگی‌، نحوه برخورد و استفاده از کلمات مناسب و تاثیر‌گذار و همچنین زبان بدن نقش بسزایی در تاثیرپذیری مشتریان دارد.

اطلاعات درست و به روز بدهید

در امر فروش باید اطلاعات دقیق و درست بر مبنای اطلاعات شرکت وارد‌کننده یا تولید‌کننده از مشخصات فنی خودرو و آپشن های موجود و نحوه کارکرد آنها داشت چرا که اطلاع‌رسانی و توضیح درست می تواند نقش بسزایی در تصمیم‌گیری مشتری داشته باشد و یادمان باشد مشتریان امروز با وجود وسایل ارتباطی و نشریات متنوع خودرویی و پرس‌و‌جو حتماً خودشان اطلاعاتی را به دست خواهند آورد.

لطفاً صبور باشید

گاهی در برخورد با برخی فروشندگان رفتاری توام با سردی و بی‌حوصلگی مشاهده می‌شود و از پرسش‌های مشتری زود خسته می‌شوند و گمان می‌کنند که صرفاً عده‌ای برای ‌وقت‌گذرانی و کسب اطلاعات و کنجکاوی آمده‌اند و قصد خرید ندارند‌، یادتان باشد شما فروشنده خودرو هستید و نه مواد غذایی و یا کالاهای دیگر‌، مشتری یک خودرو حق داشتن وسواس در انتخاب را دارد چون بهای کمی پرداخت نمی‌کند و کالایی می‌خرد که حد اقل چند سال از آن استفاده می‌کند و خواهان امنیت جانی و مالی خود نیز می‌باشد.

تخریب‌گر نباشید

برخی فروشندگان برای تبلیغ محصول خود به اشتباه به تخریب محصول رقیب می‌پردازند‌، سعی کنید مشخصات خودروهای رقیب و امکانات آنها را به درستی بدانید‌ تا بتوانید در هنگام پرسش و مقایسه مشتری پاسخ درست بدهید که بر اعتبار و اعتماد شما افزوده گردد.

در کشور ما با توجه به عدم توازن میان عرضه و تقاضا همواره وزنه به سمت عرضه‌کننده خودرو سنگین می‌کند و متاسفانه در نمایندگی‌های رسمی و در نمایشگاه ها به طور غیر‌رسمی عده زیادی کار خودرو می‌کنند آن هم بدون داشتن مهارت‌های لازم ذکر شده. امروزه با رقابتی‌تر شدن بازار نیاز به فروشندگان خبره ‌و حرفه‌ای در زمینه خودرو بیشتر احساس می‌گردد خودروسازان بزرگ جهانی سال‌هاست که به این مهم رسیده‌اند و در کنار هزینه‌های هنگفت تبلیغات و بازاریابی، برای آموزش و تربیت نیروهای حرفه‌ای نیز به درستی هزینه می‌کنند و این یعنی آینده‌نگری در فروش و برنامه‌ریزان امروز در این امر به طور حتم پیروزمندان فردا خواهند بود امیدوارم مدیران خودروسازی و واردکنندگان در کشور ما اهمیت آموزش فروش و تربیت نیرو در این امر را درک کنند و سرمایه‌گذاری لازم را در این زمینه بنمایند تا شاهد رفتارهای حرفه‌ای و فروش با ارزش در بازار خودروی ایران باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها