کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش دستوری بورس چقدر واقعیت دارد؟


کد خبر : ۷۶۱۹۰سه شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸:۳۱۲۲۰۳۸ بازدید

در روزهای اخیر یک فایل صوتی از یک فعال بازار سهام منتشر شده که در آن پس از ادعای ریزش دستوری بورس، از تصمیمات اخیر مثل ممنوعیت ...
ریزش دستوری بورس چقدر واقعیت دارد؟ریزش دستوری بورس چقدر واقعیت دارد؟

در روزهای اخیر یک فایل صوتی از یک فعال بازار سهام منتشر شده که در آن پس از ادعای ریزش دستوری بورس، از تصمیمات اخیر مثل ممنوعیت نوسان‌گیری و ممنوعیت معاملات الگوریتمی گلایه شده است.

در این فایل صوتی که بین فعالان بازار سهام دست به دست شده است، این ادعا مطرح می‌شود که «بازار دستکاری شده و بازیگران سهم‌ها خسته شده و دولت امان همه را بریده است، به حقوقی‌ها دستور دادند که خرید نزنند و خرید به طور هم زمان است که همه را جمع کنند و دولت به دنبال مفت‌خری است.»

سایت تحلیل بازار با انتشار متن بخشی از این فایل صوتی نوشته که در این فایل ادعا شده است: «دولت با این اقدامات اشک همه را درآورده و حقیقی‌ها را هم بسیار اذیت کرده است،  مثلا به بازارگردان اصلی یک نماد گفته شما به چه حقی امروز مثبت هستید، بازیگر گفته قرارداد دارم باید سهم را ببرم بالا اما سهم را متوقف کردند. حقوقی ها رقم درشتی را خالی کردند، افراد فعال باید حتی در دی ماه بمانند تا ضررها جبران شود.»

کسی که در این فایل صوتی نظرات خود را مطرح می‌کند در ادامه مدعی شده که در این مدت فقط ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مفت‌خری کرده‌اند و برگشت بازار کاری ندارد.

او می‌گوید: در این ۲۰ سالی که در بازار هستم چنین دخالتی را در بازار ندیده‌ام که در دولت روحانی دیده‌ام.

این سخنان درحالیست که طی چند وقت اخیر تصمیمات پی در پی برای بازار سهام نیز نه‌تنها به برگشت شاخص بورس کمکی نکرد بلکه به نزولی بودن روند شاخص دامن زد.

تغییر ساعت معاملاتی، تغییرات چندباره در سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت، خرید دستوری حقوقی‌ها و ممانعت از فروش سهام این گروه از بازیگران سهام، ممنوعیت معاملات الگوریتمی، ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار، لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس را بگذارید در کنار کشمکش وزارت اقتصاد و نفت بر سر عرضه پالایش یکم، اظهارنظرهای غیرکارشناسانه بهارستان‌نشینان و جنجال‌آفرینی آنان برای طرح مالیات بر عایدی بازار سرمایه و اخبار تایید نشده درباره عرضه نفت در بورس؛ همه اینها تصمیم‌های خلق‌الساعه‌ای است که پشت درب‌های بسته گرفته شد تا آرامش به بازار سرمایه بازگردد اما نتیجه‌ای جز سرگردانی و بی‌اعتمادی فعالان تالار شیشه‌ای و تصمیم آنان برای خروج از این آشفته بازار نداشت.

با وجود این اتفاقاتی که دنیای اقتصاد امروز به عنوان عوامل سقوط شاخص بورس از آنها یاد کرده اما همچنان به نظر می‌رسد فعالان بازار سهام چشم امید به احیای این بازار دارند.

شاخص کل بورس روز گذشته با شکستن کف حمایتی یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی، به کمترین سطح از ۹ تیر ماه امسال نزول کرد. از نگاه خیلی از کارشناسان اگر امروز شاخص کل به زیر محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی سقوط کند، سهامداران روزهای سخت‌تری خواهند داشت. به همین دلیل امروز خیلی از سهامداران به حمایت حقوقی‌ها امیدوارند./ تجارت نیوز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها