کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دوم


کد خبر : ۷۶۱۳۷دوشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲:۰۲۱۳۰۸۴ بازدید

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و مردم برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنند.
برخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دومبرخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دوم

با نوسان قیمت طلا خرید و فروش طلاهای دست دوم در بازار رونق گرفته است. حال سوال این است که آیا خرید طلای دست دوم، مجاز و قانونی است؟ مردم بابت خرید طلاهای دست دوم باید چقدر اجرت یا مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند؟

درهمین مورد نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به میزان تورم عمومی در جامعه آیا فروش طلای خانگی زیاد شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت طلا فروش طلای خانگی برای مردم جذاب شده است. خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و مردم برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنند.

مسعود یزدانی از ارائه طرحی به وزارت صنعت، معدن تجارت مبنی بر برخورد با فروشندگان طلای دست دوم خبر داد و افزود: ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم مصوبه داخلی تمام اتحادیه‌های فروشندگان طلا شده است اما در نظر داریم نحوه برخورد با فروشندگان طلای دست دوم قانونی شود. در گذشته مردم یک گرم طلا را 100 هزار تومان می‌خریدند؛ در حالی که ارزش یک گرم طلا به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. حالا مردم با فروش طلاهای خانگی خود ویلا یا خودرو می‌خرند.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: متاسفانه بابت خرید و فروش طلاهای دست دوم شکایت‌های زیادی از طلافروشان شده است؛ چرا که برخی‌ها از این موقعیت سواستفاده کرده و طلاهای دست دوم با عیار کم را به مردم فروخته‌اند. توصیه ما به مردم این است که به جای خرید طلای دست دوم مصنوعات طلا با اجرت کمتر را بخرند.

یزدانی تصریح کرد: این روزها به دلیل افزایش قیمت طلا برخی تولیدکنندگان طلا با اجرت‌های 20 تا 30 هزار تومانی را در هر گرم تولید کرده‌اند. این طلاها هم عیار درستی دارند و هم مردم موقع فروش ضرر نمی‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها