کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکسن آنفلوانزا فروش اینترنتی ندارد


کد خبر : ۷۵۸۷۱یکشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳:۳۷۲۷۸ بازدید

مجرمان در فضای مجازی، نیاز‌های مردم و خواست آنها را در قالب گفت‌و‌گوها در شبکه‌های اجتماعی رصد و بر همین اساس اعمال مجرمانه خود را طراحی می‌کنند.

مجرمان در فضای مجازی، نیاز‌های مردم و خواست آنها را در قالب گفت‌و‌گوها در شبکه‌های اجتماعی رصد و بر همین اساس اعمال مجرمانه خود را طراحی می‌کنند.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این مطلب به صدا و سیما گفت: واکسن آنفلوانزا یکی از همین موارد است که قدری کمیاب است و مسئولان وعده داده‌اند که به وفور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، ولی نگرانی‌ها از ویروس کرونا، تقاضای کاذب را تشدید کرده است. کلاهبرداران در پیام رسان‌های غیر‌بومی ادعا می‌کنند که به واکسن‌های آنفلوانزای خارجی و بعضاً تولید داخل دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه این مجرمان از نام شرکت‌های دارویی وابسته به وزارت بهداشت سوء‌استفاده می‌کنند، تأکید کرد: تا این لحظه هیچ مجوزی برای فعالیت داروخانه آنلاین در کشور نداریم. پزشکان آنلاین برای ارائه یک‌سری اطلاعات اولیه در فضای مجازی فعال هستند، ولی برای دریافت نسخه و تجویز دارو، حتماً باید به صورت بالینی دیدار با پزشک صورت گیرد و مجوز داروخانه آنلاین در فضای مجازی وجود ندارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این مطلب گفت: هر کسی سایتی برای فروش دارو دایر کند، مجرم است. مردم باید بدانند فروش اینترنتی واکسن از دو حالت خارج نیست. در شایع‌ترین رویه پول دریافت می‌شود، اما هیچ دارویی به شخص واگذار نمی‌شود. در نوع دوم کلاهبرداری، این افراد وجدان را زیر پا گذاشته و داروی تقلبی یا دارویی غیر را در بسته‌بندی و قیمت گزاف و با آرم فلان کشور و شرکت به مردم واگذار می‌کنند. که در هر دو حالت مردم باید مراقب باشند تا فریب این کلاهبرداران را نخورند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها