کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست جدید ثروتمندترین افراد جهان


کد خبر : ۷۵۶۴۱شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲:۴۹۱۶۵۴۹ بازدید

نشریه فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان در حال حاضر را منتشر کرده و نوشته است که این ابرثروتمندان طی دو ماه گذشته ثروتمندتر ...
لیست جدید ثروتمندترین افراد جهانلیست جدید ثروتمندترین افراد جهان

نشریه فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان در حال حاضر را منتشر کرده و نوشته است که این ابرثروتمندان طی دو ماه گذشته ثروتمندتر هم شده‌اند. در همان حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صدها میلیون دلار از ثروت خود را از دست داده است.

به نوشته این نشریه، ارزش کل دارایی بیست و پنج فردی که در رده اول ثروتمندان جهان قرار دارند طی دو ماهه گذشته روی هم 255 میلیارد دلار بیشتر شده است.

در حال حاضر، ارزش کل دارایی این بیست و پنج نفر به 1.5 تریلیارد دلار می‌رسد و حدود 16 درصد کل دارایی میلیاردرهای جهان را تشکیل می‌دهد.

ثروتمندترین فرد در جهان جف بزوس، سهامدار اصلی آمازون با نزدیک به 147 میلیارد دلار دارایی و پس از او به ترتیب بیل گیتس، سهامدار اصلی مایکروسافت با 106.5 میلیارد دلار، برنار آرنو، از ال وی ام اچ با 94 میلیارد دلار و مارک زوکربرگ، سهامدار اصلی فیسبوک با 86.5 میلیارد دلار تا رده پنجم را در اختیار دارند. همه این افراد آمریکایی هستند به استثنای برنار آرنو که فرانسوی است.

رده های شش تا نه در اختیار لری الیسون، از شرکت سافت ویر با 66.4 میلیارد دلار ثروت، استیو بالمر از شرکت مایکروسافت با 65.4 میلیارد دلار، لری پیج از شرکت گلوگل با 63.5 میلیارد دلار، سرکیی برین از شرکت گوگل با 61.3 میلیارد دلار است که همگی آمریکایی هستند. در رده دهم آمانسیو ارتگا سهامدار اصلی شرکت زارا با 60.5 میلیارد دلار ثروت قرار دارد. ارتگا اسپانیایی است.

این نشریه می‌افزاید که مجموع دارایی میلیاردرهای آمریکایی 3.2 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که نسبت به سپتامبر سال گذشته 8 درصد بیشتر شده است.

به نوشته این نشریه، ثروت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، 2.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته 600 میلیون دلار کاهش یافته است. موقعیت دونالد ترامپ در میان ثروتمندان جهان هم 64 پله تنزل کرده و او در رده 339 قرار گرفته است.

علت اصلی کاهش ثروت دونالد ترامپ تنزل ارزش مستغلات و اماکن تفریحی در نتیجه شیوع ویروس کرونا بوده است.

دونالد ترامپ در بخش مستغلات و اماکن تفریحی فعالیت دارد اما پس از انتخاب به ریاست‌جمهوری طبق مقررات ارتباط خود را با فعالیت‌های تجاری قطع کرده و آنها را به گروهی از افراد معتمد سپرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها