کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توافق بحرین و اسرائیل برای عادی سازی روابط


کد خبر : ۷۵۶۰۹شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴:۲۷۵۹۴ بازدید

بحرین و اسرائیل درباره امضای توافقنامه صلح و عادی سازی روابط میان دو طرف به توافق دست یافتند. این توافق با میانجیگری دونالد ترامپ رئیس ...

بحرین و اسرائیل درباره امضای توافقنامه صلح و عادی سازی روابط میان دو طرف به توافق دست یافتند. این توافق با میانجیگری دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد. براساس این توافق، بحرین و اسرائیل در تل آویو و منامه سفارت باز خواهند کرد و میان یکدیگر سفیر مبادله خواهد شد. همچنین دو طرف، روابط دیپلماتیک برقرار خواهد شد و  شهروندان اسرائیلی و بحرینی به بحرین و اسرائیل سفر خواهند کرد. این موضوع در قالب بیانیه سه جانبه اسرائیل، بحرین و امریکا منتشر شد.

این اقدام برخلاف تصمیمات اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی (به استثنا ایران) درباره مشروط کردن به رسمیت شناختن اسرائیل دربرابر اجرای پیشنهاد صلح عربی است. پیشنهاد صلح عربی برپایه به رسمیت شناختن و ایجاد دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و عقب نشینی ارتش اسرائیل به مرزهای سال ۱۹۶۷ است. دونالد ترامپ نیز در نشستی در کاخ سفید موضوع توافق بحرین و اسرائیل را اعلام کرد. کمتر از ۳۰ روز قبل نیز دولت امارات از عادی سازی روابط با اسرائیل و به رسمیت شناختن آن خبر داد.

قبل از این دو کشور مصر و اردن نیز اسرائیل را به رسمیت شناخته و با آن رابطه کامل برقرار کرده بودند. این اتفاق دستاورد بزرگی برای ترامپ و نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) به شمار می آید. قرار است امضای توافق صلح امارات و اسرائیل روز ۱۵ سپتامبر (سه شنبه آینده) در کاخ سفید امضا شود. این توافق توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه بحرین امضا خواهد شد. براساس بیانیه سه جانبه، در این مراسم، توافق صلح اسرائیل – بحرین نیز امضا خواهد شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها