کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چهارمین ثروتمند جهان، 16.3 میلیارد دلار از دست داد


کد خبر : ۷۵۵۸۶پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹:۴۰۷۳۹۹ بازدید

ایلان ماسک در پی سقوط 21 درصدی قیمت سهام شرکت خودروسازی تسلا، 16.3 میلیارد دلار از ثروت خالص خود را از دست داد و با دو پله تنزل ...
چهارمین ثروتمند جهان، 16.3 میلیارد دلار از دست دادچهارمین ثروتمند جهان، 16.3 میلیارد دلار از دست داد

ایلان ماسک در پی سقوط 21 درصدی قیمت سهام شرکت خودروسازی تسلا، 16.3 میلیارد دلار از ثروت خالص خود را از دست داد و با دو پله تنزل به جایگاه ششمین ثروتمند جهان بازگشت.

ثروت ایلان ماسک اکنون به ۸۲.۳ میلیارد دلار رسیده است و جایگاه چهارمین و پنجمین ثروتمند جهان را بار دیگر به برنارد ارنو و وارن بافت واگذار کرد. او به لطف جهش ۵۰۰ درصدی قیمت سهام خودروسازی تسلا در فاصله ژانویه تا سپتامبر با ثروتی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به چهارمین ثروتمند جهان بدل شده بود.

در مقابل ژونگ شانشان به دلیل رشد ۵۴ درصدی بهای سهام شرکت تولید آب معدنی نانگفو اسپرینگ (Nongfu Spring) که خود پایه‌گذار آن بوده، ۳۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزود و با کسب ۵۰.۹ میلیارد دلار سومین ثروتمند چینی شد.

افت ثروت ایلان ماسک و رشد ثروت شانشان بالاترین تغییر روزانه در شاخص میلیاردهای بلومبرگ به شمار می‌رود.

در همین حال، افت قیمت سهام شرکت‌های آمازون و فیسبوک نیز موجب شد تا ثروت جف بزوس و مارک زاکربرگ نیز به ترتیب ۷.۹ و ۴.۳ میلیارد دلار کاسته شود. همچنین استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت که با ۷۳.۱ میلیارد دلار هشتمین ثروتمند جهان است، روز سه‌شنبه ۳.۹ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد.

در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازارهای سهام آمریکا شاخص نزدک ابتدا ۱۰ درصد نسبت به اوج تاریخی اخیر خود تنزل کرد و در پایان نیز با افت روزانه ۴.۱ درصدی معاملات آن به پایان رسید. همچنین شاخص صنعتی داوجونز و ۵۰۰ شرکت برتر نیز به ترتیب ۲.۸ و ۲.۳ درصد کاهش یافتند.

روند نزولی و اصلاح قیمت سهام در بورس‌های ایالات متحده از هفته گذشته آغاز شده ولی روز سه‌شنبه تلخ‌ترین روز وال‌استریت از ژوئن گذشته تاکنون بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها