کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کسادی بازار میوه و احتمال کاهش قیمت


کد خبر : ۷۵۵۶چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰:۴۷۱۶۶۱ بازدید

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: در ماه‌های محرم و صفر بازار میوه کساد است چون مجالس کمتر برگزار می‌شود و به دنبال آن تقاضای میوه نیز ...

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: در ماه‌های محرم و صفر بازار میوه کساد است چون مجالس کمتر برگزار می‌شود و به دنبال آن تقاضای میوه نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین قیمت میوه‌ها یا کاهش یافته یا ثابت خواهد ماند.

حسین مهاجران با بیان اینکه در حال حاضر مصرف انار،‌ انگور، نارنگی و خربزه بالاست، اظهار کرد: قیمت نارنگی نسبت به هفته گذشته حدود 10 درصد کاهش داشته و درحال حاضر پرتقال شمال 3500 تومان، پرتقال جنوب 2500 تومان و پرتقال کوهستانی که با کیفیت است و با واردات رقابت می کند 5000 تا 5500 تومان است.

وی افزود: انگور قرمز ارومیه 8000 تومان، انگور سمرقندی 2500 تا 3000 تومان‌، انگور بی‌دانه قرمز اراک، ملایر و تاکستان 4500 تا 5000 تومان و نوع سفید آن 3500 تا 4000 تومان و خربزه 2000 تا 2200 تومان در میادین به فروش می‌رسد.

مهاجران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین میوه و تره بار 200 تا 450 تومان، خیار بوته ای 1500 تا 3000 تومان و سیب در انواع مختلف هزار تا 4500 تومان فروخته می شود.


راهکارهایی برای جبران کمبود پرتقال شب عید

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در پاسخ به اینکه سرمای شمال در اواخر سال گذشته باعث شد درختان پرتقال آسیب شدیدی ببینند و این موضوع منجر به کمبود پرتقال در ایام عید می‌شود، گفت: ‌امسال دو میوه سیب و کیوی به وفور در بازار وجود دارد که می توانند به نوعی کمبود پرتقال شب عید را جبران کنند.

وی با بیان اینکه از حالا باید به فکر تنظیم بازار شب عید باشیم، گفت: یکی از راهکارهایی که به مسئولان ارائه دادیم، ذخیره آخرین نارنگی فصل که گران‌ترین و بهترین نوع آن است و دربندرعباس تولید می‌شود، در سردخانه به منظور عرضه آن در شب عید است یا می توان چند هزار تن نارنگی پاکستان که ارزان است را در کنار میوه ها عرضه کنیم.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اضافه کرد: البته راهکارهای دیگری نیز ارائه داده ایم که همه این موارد می‌توانند به نوعی کمبود پرتقال شب عید را جبران کنند و میوه‌هایی که از ذخیره شب عید در سردخانه ها باقی می‌مانند را می توانیم بعد از عید عرضه کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها