کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکای بابک زنجانی در ترکیه تبرئه شدند


کد خبر : ۷۴۸۴یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲:۰۶۳۸۸۵ بازدید

با این حکم سؤال برانگیز فرزند اردوغان ، شماری از وزرای او و رضا ضراب(شریک بابک زنجانی) تبرئه شدند بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی ترکیه که برخی آن را بزرگ‌ترین زلزله ...

با این حکم سؤال برانگیز فرزند اردوغان ، شماری از وزرای او و رضا ضراب(شریک بابک زنجانی) تبرئه شدند بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی ترکیه که برخی آن را بزرگ‌ترین زلزله دوران حکومت اردوغان توصیف کرده بودند، در خصوص جابه‌جایی 86 میلیارد یورو بود که سال گذشته افشا شد اردوغان که فرزندش از متهمان اصلی پرونده بود، مدعی شده است که این واقعه برای تحت فشار قرار دادن وی مطرح شده است اصلی‌ترین بخش پرونده مربوط به شخصی به نام «رضا ضراب» بود. ضراب ایرانی الاصل بوده و ملیتی ترکیه‌ای - آذربایجانی دارد .

بازرسان دادگاهی در استانبول که مسئولیت رسیدگی به بزرگترین پرونده فساد مالی ترکیه را برعهده داشتند رأی به مختومه شدن آن و همچنین رفع اتهام از متهمان این پرونده دادند.

به گزارش روزنامه حریت، سرانجام پس از گذشت 10 ماه از افشای بزرگترین پرونده فساد مالی ترکیه که در آن پای چند نفر از وزیران کابینه اردوغان، فرزندان آنها و حتی فرزند رجب طیب اردوغان نیز به میان آمد، دادگاهی در استانبول رأی به مختومه شدن این پرونده داد و بازرسان در مورد 53 نفر که در ارتباط با بزرگترین پرونده فساد مالی متهم بودند رأی عدم تعقیب صادر کردند. در میان این 53 نفر فرزندان وزیران سابق کابینه، رئیس هالک بانک، و «رضا ضراب» تاجر مقیم ترکیه نیز حضور دارند. بدین ترتیب بزرگترین پرونده فساد مالی ترکیه که متهمان اصلی آن جمعی از افراد حاضر در حلقه نزدیکان رجب طیب اردوغان بودند مختومه شد. «ارکان آیدینر» یکی از بازرسانی که روی این پرونده تحقیق می‌کرد اعلام کرد: نبود اسناد و مدارک کافی برای متهم کردن این افراد دلیل رفع تعقیب آنها بوده است. بزرگترین پرونده فساد مالی ترکیه که برخی آن را بزرگترین زلزله دوران حکومت اردوغان توصیف کرده و معتقد بودند که به موجب این پرونده شانس وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کاهش یافته، پرونده‌ای در خصوص جابه‌جایی 86 میلیارد یورو بود که در آذرماه سال گذشته افشا شد.

اردوغان از این واقعه با عنوان عملیات کثیف یاد کرده و عنوان داشت که این پرونده برای تحت فشار قرار دادن وی مطرح شده است. به موجب این پرونده تعدادی از افسران بلند پایه پلیس، رئیس هالک بانک و 49 نفر دیگر بازداشت شدند که برخی از آنها از فرزندان وزیران دولت کابینه اردوغان بودند.

این پرونده فساد در سه بخش دنبال می‌شد که اصلی‌ترین بخش آن مربوط به شخصی به نام «رضا ضراب» بود. ضراب ایرانی الاصل بوده و ملیتی ترکیه‌ای - آذربایجانی دارد. وی متهم بود که با دایر کردن شرکت‌های صوری و همچنین پرداخت رشوه به مقامات دولتی و نیروهای پلیس، اقدام به خارج کردن میلیاردها یورو وجه نقد و همچنین طلا از ترکیه کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها