کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد افزایش ماهانه صادرات آلمان در 30 سال گذشته


کد خبر : ۷۴۵۴۳شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷:۲۵۲۵۸۲ بازدید

با وجود بحران کرونا صادرات آلمان در ماه ژوئن به شدت افزایش یافت و چنین افزایشی بار قبل اوت 1990 رخ داده بود. با این همه حجم کل صادرات ...
رکورد افزایش ماهانه صادرات آلمان در 30 سال گذشتهرکورد افزایش ماهانه صادرات آلمان در 30 سال گذشته

با وجود بحران کرونا صادرات آلمان در ماه ژوئن به شدت افزایش یافت و چنین افزایشی بار قبل اوت 1990 رخ داده بود. با این همه حجم کل صادرات آلمان همچنان کمتر از ماه مشابه در سال قبل بوده است.

پس از شوک اولی که همه‌گیری ویروس کرونا به اقتصاد تقریبا تمام کشورهای جهان، به خصوص کشورهای صنعتی وارد کرد، رشد صادرات آلمان در یک ماه به سطحی رسیده که سی سال پیش تجربه شده بود.

اداره فدرال آمار روز جمعه هفتم اوت (۱۷ مرداد) اعلام کرد صادرات آلمان در ماه ژوئن نزدیک به ۱۵ درصد به نسبت ماه پیش افزایش داشته است.

این میزان رشد تقریبا دو درصد بیشتر از خوش‌بینانه‌ترین برآوردهای کارشناسان درباره روند بهبود وضعیت اقتصادی آلمان در زمینه صدور کالا و خدمات به خارج است.

با این همه به دلیل رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا در کشورهای طرف تجارت آلمان، میزان صادرات به شکل محسوسی همچنان کمتر از سال گذشته است.

۹۶ میلیارد یورو صادرات در یک ماه

بنابر این گزارش، شرکت‌های آلمانی در ماه ژوئن کالاهایی به ارزش ۹۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو به دیگر کشورها صادر کرده‌اند که ۹ و ۴ دهم درصد کمتر از ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده است.

در همین حال تولید صنایع آلمان نیز به شدت در حال افزایش است. ینس اولیور نیکلاش، کارشناس اقتصادی بانک ایالتی بادن ورتمبرگ می‌گوید: «لیوان قطعا دوباره بیش از نیمه‌ پر است.»

در ماه ژوئن واردات به آلمان هم با هفت درصد افزایش ۸۰ میلیارد یورو و به رغم این، ۱۰ درصد کمتر از ماه مشابه سال پیش بوده است.

با وجود تحولات مثبت در واردات و صادرات در ماه‌های اخیر، اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۰ با رکودی عمیق مواجه است.

عمیق‌ترین رکود از زمان پایان جنگ جهانی دوم

کمیسیون اتحادیه اروپا برآورد کرده که تولید ناخالص ملی آلمان در سال جاری شش و سه دهم درصد به نسبت سال قبل کاهش داشته باشد. این شدیدترین رکود اقتصادی آلمان از پایان جنگ جهانی دوم به این سو خواهد بود.

کارشناسان اتاق صنایع و بازرگانی آلمان برآورد می‌کنند صادرات آلمان در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا ۱۵ درصد کمتر از سال گذشته باشد.

روند بهبود روابط بازرگانی آلمان با مهم‌ترین شریکان تجاری آن به تناسب میزان درگیری این کشورها با بحران کرونا متفاوت است.

در حالی که صادرات آلمان به چین در ماه ژوئن نزدیک ۱۵ و نیم درصد به نسبت ماه قبل افزایش یافته، صدور کالا به ایالات متحده که درگیرترین کشور جهان با کروناست، در همین ماه ۲۱ درصد کاهش داشته است.

موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده تا ظهر جمعه چهار میلیون و ۸۸۵ هزار نفر بوده و شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ در آمریکا از ۱۶۰هزار نفر فراتر رفته است.

مطابق گزارش اداره فدرال آمار، تولید صنایع آلمان در ماه ژوئن به نسبت ماه قبل اندکی بیش از ۱۱درصد افزایش یافته است. کل تولیدات در عرصه‌هایی چون صنعت، ساخت و ساز و تامین انرژی رشدی نزدیک به ۹ درصد را تجربه کرده و اندکی کمتر از یک درصد فراتر از برآورد قبلی کارشناسان است.

کارشناس اقتصادی بانک ایالتی بادن ورتمبرگ با اشاره به این‌که در حال حاضر فعالیت‌های تولیدی ۱۲درصد کمتر از دوران قبل از شیوع کروناست، می‌گوید با توجه به شرایط کنونی و روحیه حاکم، باور این موضوع مشکل است که صنایع بتوانند در دو ماه آینده رکود ناشی از بحران را جبران کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها