کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 10 درصدی حجم صادرات آلمان به آمریکا


کد خبر : ۶۷۱۴۴سه شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۵۵۱۹۰۵ بازدید

صادرات آلمان پس از چند ماه رکود بار دیگر سیری صعودی پیش گرفت و در ماه اکتبر 2019 رکوردی تازه به جای گذاشت. به ویژه افزایش ...
افزایش 10 درصدی حجم صادرات آلمان به آمریکاافزایش 10 درصدی حجم صادرات آلمان به آمریکا

صادرات آلمان پس از چند ماه رکود بار دیگر سیری صعودی پیش گرفت و در ماه اکتبر 2019 رکوردی تازه به جای گذاشت. به ویژه افزایش صادرات آلمان به ایالات متحده نقش مهمی در این روند داشت.

درگیری‌های تجاری میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده در ماه‌های گذشته صادرات آلمان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده بود.

طبق تازه‌ترین گزارش اداره کل آمار آلمان اما به نظر می‌رسد که این کشور ماه‌های رکود را پشت سر گذاشته است.

طبق این گزارش حجم صادارت آلمان در ماه اکتبر سال جاری میلادی ۹ / ۱ درصد در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته و بر بیش از ۱۱۹ میلیارد یورو بالغ می‌شده است.

حجم صادرات آلمان در هیچ یک از ماه‌های سال‌های اخیر به این اندازه نبوده است. یکی از دلایل این روند افزایش حجم معاملات آلمان با ایالات متحده آمریکا ذکر شده است.

طبق اعلام اداره کل آمار آلمان حجم صادرات این کشور به آمریکا در ماه اکتبر امسال در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته میلادی به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و بر بیش از ۱۱ میلیارد دلار بالغ می‌شده است.

آمریکا در سال‌های گذشته مهم‌ترین خریدار محصولات "ساخت آلمان" بوده است.

البته اتاق صنایع و بازرگانی آلمان در مورد خوشبینی بیش‌از اندازه هشدار داده و به این نکته اشاره کرده که با وجود موفقیت تجاری ماه اکتبر نباید از یاد برد که وضعیت صادرات آلمان در سال ۲۰۱۹ در مجموع چندان مطلوب نبوده است.

آنگونه که اداره آمار آلمان اعلام کرده، حجم صادرات این کشور در ده ماه نخست سال جاری میلادی رشد چندانی نداشته است.

به گفته فولکر ترایر، کارشناس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، شرکت‌های این کشور در حال حاضر با فشارها و ناامنی‌های ناشی از درگیری‌های بین‌المللی تجاری روبرو هستند که با آن‌ها تا کنون اینگونه برخورد و آشنایی نداشته‌اند.

کارشناسان اتاق صنایع و بازرگانی پیش‌بینی می‌کنند که صادرات آلمان در سال آینده میلادی نیز رشدی نداشته و حتی تا اندازه‌ای کاهش یابد.

آنگونه که اداره کل آمار آلمان اعلام کرده، حجم واردات به این کشور در ماه اکتبر سال جاری میلادی در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ کاهشی ۶ / ۰ درصدی داشته و بر ۹۸ میلیارد یورو بالغ می‌شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها