کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران - 10 فروردین 99


کد خبر : ۷۴۲۸۰جمعه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱:۲۱۸۵۰ بازدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۲۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار هستند، افزود: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان یزد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد به طور متوسط ۶۵ درصد است. کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری در پاساژها و مراکز ارائه خدمات دولتی، بانک‌ها و رستوران‌ها و آرامستان‌ها و مطب‌ها به طور متوسط ۵۵ درصد است. شرکت در مراسم ختم و آرامستان‌ها، جشن‌ها و مراسم دورهمی و مسافرت‌ها بیشترین سهم را در انتقال بیماری داشته است.
لاری افزود: رعایت نشدن اصول بهداشتی در اماکن عمومی، مراکز ارائه خدمات، مطب‌ها، تالارها، سالن‌ها و شرکت در مراسم و مجالس غیر ضروری استان یزد را به استان‌های با وضعیت قرمز تبدیل خواهد کرد.
وی گفت: وضعیت کلی رعایت پروتکل‌ها توسط مردم استان یزد ۵۵ درصد، توسط کارکنان ارائه دهنده خدمات ۶۵ درصد و از لحاظ مراکز ارائه دهنده خدمت ۷۰ درصد است. انتظار می‌رود با اعمال محدودیت‌های بیشتر و رعایت درصد بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم متدین و با فرهنگ یزد بتوان از ورود این استان به شرایط قرمز جلوگیری کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها