کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ناکامی شاخص بورس برای ورود به کانال 72 واحدی


کد خبر : ۷۴۲۳چهارشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵:۱۶۱۶۲۹ بازدید

شاخص کل بورس در حالی پس از عبور از رقم 72 هزار واحد در پایان از تثبیت حضور خود در این کانال ناکام ماند که لیدر خودرویی و حمل‌و‌نقل از جمله کشتیرانی و بندری سینا مورد توجه سهامداران بودند.

در پایان معاملات آخرین روز کاری این هفته بورس تهران، شاخص کل موفق به صعود تا کانال 72 هزار واحد شد اما با تأثیر منفی برخی شرکت‌ها از جمله هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات، ملی صنایع مس ایران، مخابرات، صنعتی آما، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، نفت سپاهان و سیمان فارس خوزستان در کانال 71 هزار واحد درجا زد و در مرز کانال 72 هزار واحد قرار گرفت.

براساس این گزارش شرکت‌های خودرویی، حمل و نقل و سنگ آهن مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند و در این گروه ایران‌خودرو، کشتیرانی و شرکت سنگ آهن گل گوهر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در گروه خودرویی، ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، سرمایه‌گذاری رنو، رادیاتور و چرخشگر تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

افزایش تولید و امکان تعدیل مثبت در برخی نمادهای حاضر در این گروه منجر به توجه بازار به سهام خودرو و ساخت قطعات شده است.

در گروه حمل و نقل هم کشتیرانی جمهوری اسلامی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس با توجه به پیش‌بینی مثبت از گزارشات 6 ماهه و روند سودآوری آنها در آینده مورد اقبال سهامداران بودند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران مجموعاً بیش از 497 میلیون برگ سهم به ارزش 150 میلیارد تومان داد و ستد شد که نسبت به روزهای رکودی افزایش نسبی را نشان می‌دهد.

در فرابورس، شاخص با تأثیر منفی پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاران ایرانیان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی خراسان و ذوب آهن اصفهان 3 واحد به عقب برگشت و 828 واحدی شد.

در این بازار شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در میان نمادهای فرابورسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و با صف خرید سنگین به کار خود پایان داد؛ در این خصوص برخی اخبار حکایت از افزایش فعالیت‌های بندری به واسطه پهلو گرفتن کشتی‌های خارجی پس از رفع تحریم‌ها در بندر شهید رجایی دارد.

در این باره، مدیرعامل سازمان بنادر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه پس از رفتن تایدواتر از بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی متقاضی سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای فازهای 2 و 3 این بندر هستند، گفته بود: حضور خطوط لاینر کانتینری به بندر شهید رجایی به واسطه فعالیت شرکت تاید‌واتر خاورمیانه در پایانه‌های کانتینری این  ایجاد شده بود که سازمان بنادر و دریانوردی در تاریخ 6 آذرماه سال 1392‌ ‌این انحصار را شکست.

وی تأکید کرده بود: پس از آن بود که ‌‌پایانه شماره دو کانتینری بندر شهید رجایی به شرکت خدمات دریایی و بندری «سینا» و پایانه شماره یک به شرکت خدمات دریایی بندری «بتا‌» تحویل شد.

به گزارش فارس، اوراق امتیاز خرید تسهیلات مسکن به روند صعودی روزهای گذشته پایان داد و امروز هم اکثر سررسیدها با کاهش قیمت مواجه شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها