کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۷۳۹۸۵چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹:۳۵۶۱۳ بازدید

در حالی که آمارهای صنعتی نشان می دهد ذخایر نفتی آمریکا بیش از حد انتظار افزایش یافته و موارد ابتلا به کرونا در این کشور همچنان افزایشی ...
بهای امروز نفت در بازارهای جهانیبهای امروز نفت در بازارهای جهانی

در حالی که آمارهای صنعتی نشان می دهد ذخایر نفتی آمریکا بیش از حد انتظار افزایش یافته و موارد ابتلا به کرونا در این کشور همچنان افزایشی است که احتمالا می تواند به کاهش بیشتر تقاضای نفت منجر شود، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افت بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک گزارش کوتاه گفته وضعیت ویروس کرونا در این کشور قبل از آنکه بهتر شود بدتر خواهد شد. این اولین اعتراف وی به تشدید بحران در طی ماه های اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 32 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 44 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 33 سنت معادل 0.8 درصد افت داشت و به 41 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت در جلسه قبل حدود یک دلار رشد داشت و به بالاترین رقم خود از 6 مارس رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پس از آنکه گزارش انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفتی به شدت افزایش یافته و ترامپ نیز هشدار داد که همه گیری کرونا در آمریکا احتمالا تشدید خواهد شد، قیمت نفت شاهد افت بوده است.»

وی افزود: «چشم انداز تقاضا برای نفت اکنون با این 2 عامل کاهنده مواجه شده است. اگر دولت آمریکا گزارش انستیتوی نفت این کشور را تایید کند، این بزرگترین رشد ذخایر نفتی از اواخر ماه می تاکنون خواهد بود.»

آمارهای اقتصادی منتشر شده در ژاپن نیز بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشته است. میزان فعالیت های کارخانه ای در این کشور در ماه جولای برای پانزدهیمن ماه متوالی کاهش یافته است.

روز سه شنبه و به دنبال انتشار خبرهای امیدوارکننده در مورد ساخت واکسن کرونا و توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر یک بسته محرک اقتصادی 750 میلیارد یورویی قیمت نفت افزایش یافته بود اما این روند امروز معکوس شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها