کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۹۱۰۷جمعه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۱۱۲۱۹۳ بازدید

پس از آنکه روسیه اعلام کرد به دلیل کاهش تقاضای جهانی نفت در پی شیوع ویروس کرونا در چین از پیشنهاد اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر ...

 پس از آنکه روسیه اعلام کرد به دلیل کاهش تقاضای جهانی نفت در پی شیوع ویروس کرونا در چین از پیشنهاد اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر تولید حمایت می کند، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 32 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 55 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه 0.6 درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در جلسه قبل 0.4 درصد افزایش یافته بود امروز با 26 سنت معادل نیم درصد افزایش به 51 دلار و 21 سنت رسید.

3 منبع آگاه گفتند، یک هیئت کارشناسی که به اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس مشاوره می دهد پیشنهاد کرده که این گروه به صورت موقت تولید خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین قیمت نفت بیش از بیست درصد کاهش یافته است.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین شیوع ویرونا کرونا را به «جنگ مردم» توصیف کرده است. همزمان در استان هوبی چین که شهر ووهان در آن واقع است، 69 نفر به تعداد کشته های ویروس کرونا اضافه شده و تعداد کل تلفات این ویروس به بیش از 600 تن رسیده است. مرگ یک پزشک چینی که جزء اولین متخصصانی بود که در مورد ویروس کرونا به افکار عمومی جهان هشدار داده بود، موجب تاثر عمیق کاربران شبکه های اجتماعی در چین شده است.

تحلیلگران موسسه آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشتند: «تاثیر ویروس کرونا بر بازار نفت بیشتر ناشی از افت تقاضای چین است و شاهد کاهش تقاضا برای سوخت هواپیما و فعالیت کارخانه ها هستیم. اما در خارج از چین افت تولید فعلا حداقلی بوده است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها