کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در ایران ارزان است؟


کد خبر : ۷۳۸۱۸شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰:۲۹۲۰۲۴۱ بازدید

رئیس اتحادیه طلای تهران می‎گوید: قیمت دلار و انس جهانی طلا مدام در حال نوسان است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته ...
قیمت طلا در ایران ارزان است؟قیمت طلا در ایران ارزان است؟

رئیس اتحادیه طلای تهران می‎گوید: قیمت دلار و انس جهانی طلا مدام در حال نوسان است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته نوساناتی داشته باشد. قمیت طلا خارج از ایران گران‌تر است.

 از هفته گذشته تا به حال قیمت طلا با نوسان‌های شدیدی همراه بود. دیروز نیز قیمت انس جهانی طلا از کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار عبور کرد. حال با توجه به اینکه در هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: بورس مثبت ۵ درصد، سکه مثبت ۵٫۵ درصد، طلا مثبت ۷٫۳ درصد و دلار ۴ درصد؛ آیا با این روند می‌توان گفت که قیمت طلا ارزان می‌شود؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران درباره روند قیمت طلا تا پایان هفته به تجارت‌نیوز گفت: این روزها قیمت انس جهانی روند صعودی دارد. امروز قیمت انس جهانی طلا کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار را رد کرد. این در حالی است که قیمت دلار هم در بازار، نوسان افزایشی دارد. همین عوامل بر قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد. چنانچه این رویه ادامه پیدا کند قیمت طلا ارزان نمی‌شود.

ابراهیم محمدولی افزود: به دلیل نوسان قیمت دلار و طلا تقاضا برای خرید طلاهای آب شده و سکه نسبت به گذشته بیشتر شده است. همین عامل قیمت طلا را لحظه‌ای تغییر می‌دهد.

او درباره وضعیت داد و ستد طلا در بازار اظهار کرد: خرید مصنوعات طلا از سوی مردم نسبت به گذشته کمتر شده است و داد و ستدها چنگی به دل نمی‌زند. هر بار که قیمت طلا روند افزایشی به خود می‌گیرد معمولا تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه افزایش می‎یابد. این در حالی است که امروز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد.

چرا اجرت طلا بالاست؟
محمدولی اضافه کرد: یکی از دلایل اینکه مردم به سمت خرید طلاهای آب شده می‌روند، این است که اجرت طلا بالاست. ما هم این موضوع را قبول داریم. علت افزایش اجرت طلا این است که هزینه ساخت طلا به شدت افزایش یافته است. طلای آب شده به درد خیلی از مردم نمی‌خورد چرا که افراد در این رابطه تخصصی ندارند. ما معتقدیم طلای آب شده باید در صنعت طلا بچرخد تا بتوانیم مصنوعات متنوعی تولید کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا واردات پالت‌های طلا از ونزوئلا به ایران تاثیری در بازار طلا داشته است یا خیر؟ پاسخ داد: کمبود طلا نداریم. چنانچه پالت‌ها به ایران باز گردد قطعا پیامد خوبی در بازار طلا دارد. اما این موضوع بر قیمت طلا چندان اثرگذار نیست. قیمت طلا خارج از ایران گران‌تر است. متاسفانه در ایران نوسان قیمت طلا بالا است. همین نوسان‌ها مردم را اذیت می‌کند.

محمدولی به قیمت انواع سکه اشاره کرد و گفت: امروز قیمت انس جهانی طلا هزار و ۸۱۱ دلار است که قیمت آن نسبت به هفته گذشته ۱۱ دلار گران شده است. طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان، نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها