کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحرکات عربستان برای اخلال در قیمت جهانی نفت


کد خبر : ۷۳۶۴دوشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷:۱۴۲۳۲۵ بازدید

عربستان سعودی به کشورهای مشارکت‌کننده در بازارهای نفتی گفته این کشور با کاهش محسوس قیمت نفت مشکلی ندارد.

 یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی اختصاصی از تحرکات عربستان سعودی برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی خبر داده است.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی به کشورهای مشارکت‌کننده در بازار نفت گفته این کشور با کاهش محسوس قیمت نفت در یک دوره زمانی بیشتر مشکلی احساس نمی‌کند. این خبرگزاری می‌نویسد، این موضوع بازتاب‌دهنده تغییری در خط مشی عربستان است.

برخی از مقامات سعودی در دیدارهای خصوصی که با سرمایه‌گذاران بازارهای نفتی و تحلیلگران داشته‌اند این پیام را به آنها رسانده‌اند که این کشور تولید کننده اوپک آماده کنار آمدن با کاهش قیمت نفت به زیر 90 دلار به ازای هر بشکه و یا شاید تا 80 دلار برای مدت یک یا دوسال باشد. این خبر را منابعی که در جریان این گفت‌وگوها قرار گرفته‌اند به رویترز گفته‌اند. 

این گفت‌و‌گوها که پاره‌ای از آنها در خلال هفته گذشته در شهر نیویورک انجام شده‌اند آشکارکننده این است که این کشور پادشاهی سیاست غیررسمی‌اش مبنی بر نگاه داشتن قیمت جهانی نفت در حد 100 دلار به ازای هر بشکه را کنار گذاشته است. 

این خبر در حالی اعلام شده که برخی منابع پیش از این از توافق آمریکا و عربستان برای اخلال در قیمت نفت در بازارهای جهانی برای فشارهای سیاسی بر ایران و روسیه خبر داده بودند.

پایگاه خبری آناتولی روز جمعه در گزارشی از قول رئیس مرکز «سیاست‌های نفتی و انتظارات راهبردی» عربستان سعودی گزارش داده ریاض در راستای وارد آوردن فشار بر ایران و روسیه اقدام به فروش ارزان نفت در بازارهای آسیایی و آمریکای شمالی کرده است.

در همین حال، پایگاه خبری ـ تحلیلی «اگزمینر» ضمن اشاره به این تحلیل، از توافقی پنهان بین واشنگتن و ریاض خبر داده که بر اساس آن واشنگتن از این کشور پادشاهی خواسته در  ازای برخورداری از نیروی انسانی و منابع لازم برای پایان دادن به حکومت سوریه، به آن کشور در جنگ نیابتی علیه روسیه کمک کند.

مطابق این گزارش، آمریکا از عربستان خواسته با سر ریز کردن نفت به بازارها قیمت‌ها را پایین کشانده و اقتصاد چند کشور را تخریب کند.

قیمت نفت از آغاز ماه آگوست از متوسط 104 دلار به ازای هر بشکه پایین آمده و امروز به مرز 85.52 دلار رسیده است؛ بنا به گزارش اگزمینر، از روز دوشنبه که بازی عربستان آغاز شده قیمت نفت با شتاب زیادی در حال سقوط است.

رشید آبانمی، رئیس مرکز «سیاست‌های نفتی و انتظارات راهبردی عربستان سعودی» به آناتولی می‌گوید عربستان قصد دارد به منظور تغییر مواضع سوریه و محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، نفت را در بازارهای آسیایی و آمریکایی شمالی به قیمت 50 تا 60 دلار به ازای هر بشکه به فروش برساند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها