کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه کسانی کارت گارانتی برای لوازم خانگی جعل می‌کنند؟


کد خبر : ۷۳۶۱دوشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳:۲۱۱۶۷۴ بازدید

وی در پاسخ به اینکه برخی چاپخانه‌ها اقدام به ساخت بارکد جعلی می‌کنند، گفت: برای چاپ بارکد، شخص متقاضی باید نامه‌ای از شرکت یا نمایندگی مربوطه بیاورد که بعد ...

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: جعل گارانتی برای لوازم خانگی در دفاتر غیر قانونی یا مراکز چاپ دیجیتال انجام می‌شود که ارتباطی به اتحادیه ندارد.

علی نیکوسخن اظهار کرد: با فعالیت دفاتر غیر مجازی که به اسم چاپخانه‌ فعالیت می‌کنند باید برخورد شود. چون فعالیت آن‌ها غیرقانونی است که البته بارها این موضوع را از مراجع مربوطه پیگیری کردیم.

وی در پاسخ به اینکه برخی چاپخانه‌ها اقدام به ساخت بارکد جعلی می‌کنند، گفت: برای چاپ بارکد، شخص متقاضی باید نامه‌ای از شرکت یا نمایندگی مربوطه بیاورد که بعد از اثبات این موضوع و قانونی بودن آن‌ها کارت گارانتی چاپ می‌شود.

به گفته نیکوسخن تمامی چاپخانه‌دارها با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت و پروانه تاسیس خود را از آنها دریافت می‌کنند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: پروانه تاسیس و فعالیت چاپخانه‌داران موضوعی امنیتی و فرهنگی بوده و مجوز آن را وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه می دهد و دستورالعمل و ضوابط خاص خود را دارد.

نیکوسخن یادآور شد: در دو ماه گذشته جلساتی با اتحادیه‌هایی از جمله لوازم خانگی و طلا و جواهر داشتیم و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم که چاپخانه‌داران برای چاپ کارت گارانتی از اتحادیه‌های مربوطه استعلام بگیرند و با هماهنگی کامل اقدام کنند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران بیان کرد: بعضی از مراکز با عنوان چاپخانه فعالیت می‌کنند که آنها در زمینه چاپ دیجیتال فعالیت می‌کنند و با چاپخانه‌دارها تفاوت دارند.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام و به چاپخانه‌داران نیز تاکید شده که برای چاپ کارت باید پروانه کسب را مشاهده کرده و با اتحادیه مربوطه نیز هماهنگ باشند.

نیکوسخن با اشاره به فعالیت دفاتر غیرقانونی که ارتباطی به اتحادیه ندارند، گفت: در سطح تهران حدود 1300 واحد مجوزدار در این صنف داریم؛ حتی اگر به احتمال یک درصد چاپخانه‌دارانی که در زمینه چاپ گارانتی فعالیت می‌کنند، تخلف کنند این واحدها عضو اتحادیه نیستند چون واحد مجوزدار مرتکب تخلف نمی‌شود که منجر به ابطال پروانه فعالیتش شود.

چندی پیش محمد طحان‌پور - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور - با اشاره به کالاهای چینی بدون کارخانه و لوازم دست دوم اعلام کرد "بازار ایران سرشار از برندها و کارت گارانتی تقلبی شده و قاچاقچیان بدون هیچ ابزار قانونی مؤثری به سادگی برای کالاهای بی‌کیفیت خود کارت گارانتی و شماره سریال تولید می‌گیرند".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها