کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تثبيت نسبي نرخ ارز در بازار طي هفته گذشته


کد خبر : ۷۳۲۴شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷:۱۱۱۵۱۰ بازدید

بازار ارز ايران در هفته گذشته فضاي آرامي را پشت‌سر گذاشت. حركت روي نوار 3200 تومان نشان از اين دارد كه اين ارز مهم بعد از هفته‌ها بار ...

بازار ارز ايران در هفته گذشته فضاي آرامي را پشت‌سر گذاشت. حركت روي نوار 3200 تومان نشان از اين دارد كه اين ارز مهم بعد از هفته‌ها بار ديگر وارد سطح جديد ارزشي شده است. تحليلگران بازار ارز اعتقاد دارند واكنش‌ها به اخبار‌هاي سياسي و بحران‌هاي منطقه در هفته‌هاي اخير بيشترين تاثير را روي نوسانات نرخي داشته است.

از اوايل هفته با خبر لغو تحريم‌هاي نفتكش‌هاي ايراني از سوي بانك‌هاي اروپايي بازار حال و هواي جديدي به خود گرفت و كار خود را با كاهش نرخ اندك آغاز كرد.

صرافان در بازار منوچهري در رابطه با روند كلي بازار در هفته‌هاي اخير اظهارنظر‌هاي مختلفي را داشته‌اند. يكي از اين صرافان در گفت‌وگو با «تعادل» مي‌گويد: بازار ديگر از خبر‌هاي ضدونقيض اشباع شده است. يك روز خبر لغو تحريم بانك مركزي نرخ ارز را پايين مي‌آورد و دو روز نگذشته با اظهارنظر‌هاي مقامات سياسي در رابطه با مذاكرات هسته‌يي جهت عكس به خود مي‌گيرد. به‌طور كلي بازار مقاومت زيادي دارد كه بار ديگر به زير سطح 3200 تومان برنگردد.

همچنين پايين آمدن ارزش نفت اوپك نيز بازار كالاهاي مهم در ايران را تحت‌الشعاع قرار داده است. زمزمه‌هاي زيادي به گوش مي‌رسد كه افزايش نرخ دلار در بازار مي‌تواند جبران كسري بودجه‌يي باشد كه به ازاي بشكه‌يي 100دلار بسته شده است و همين رويه مي‌تواند افزايش بيشتري را به همراه داشته باشد.

از سوي ديگر، عده‌يي اعتقاد دارند كه خبر‌هاي هفته پيش‌رو مي‌تواند رفتار مثبت را براي بازار به همراه داشته باشد. مذاكرات هسته‌يي بين دو كشور ايران و امريكا كه قرار است در روز‌هاي سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شود و خبر آزاد شدن قسط چهارم دارايي‌هاي بلوكه شده ايران از خبر‌هايي است كه مي‌تواند تاثير منفي روي نرخ ارز داشته باشد و از ارزش آن بكاهد.  بازار دلار طي پنج ماه نخست سال جاري تنها براي سرمايه‌گذاران يك‌درصد سوددهي داشته است. اين ميزان سوددهي نيز در پي افزايش قيمت‌ها در شهريور رخ داده است. پيش از اين رشد قيمت‌ها ميزان بازدهي بازار ارز منفي نيم‌درصد برآورد مي‌شد. اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد كه يك‌سال‌ونيم قبل در فصل تابستان قيمت دلار 10درصد رشد را تجربه كرده بود.

اختلاف نرخ بين اول هفته تا پايان هفته در بازار ارز در حدود 10تومان بوده است. درحال حاضر بازه 3240 تومان، مطمئن‌ترين بازه براي اين بازار به‌شمار مي‌رود. به‌طور كلي چشم‌انداز و پيش‌بيني دقيقي نمي‌توان در رابطه با روند بازار ترسيم كرد و عاملي كه مي‌تواند تا حدي نرخ‌ها را در بازار شفاف كند واكنش به اتفاق‌هايي است كه در خلال مذاكرات بين ايران و امريكا اتفاق مي‌افتد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها