کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه گذاری جمعی Crowdfunding یعنی چه؟ و چه کاربردی دارد؟


کد خبر : ۷۲۹۹۶دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۱۶۷۶۴ بازدید

Crowdfunding یا سرمایه گذاری جمعی روشی برای افزایش سرمایه از طریق تلاش جمعی دوستان، خانواده، مشتریان و سرمایه گذاران فردی است. این رویکرد ...

سرمایه گذاری جمعی Crowdfunding

Crowdfunding  یا سرمایه گذاری جمعی روشی برای افزایش سرمایه از طریق تلاش جمعی دوستان، خانواده، مشتریان و سرمایه گذاران فردی است. این رویکرد به تلاشهای جمعی افراد زیادی – که از طریق اینترنت بطور آنلاین و از طریق رسانه های اجتماعی و سیستم عامل های ایجاد جمعیت – متوقف می شود و از شبکه های آنها برای دستیابی و مواجهه بیشتر بهره می گیرد. عالی به نظر می رسد، درست است؟ اما از آنجا که این روش نسبتاً جدید است، بسیاری از مردم دقیقاً نمی دانند که چگونه کار جمع آوری کمک می کند.به عبارت ساده، سرمایه گذاری جمعیت با ارائه ایده شما به افراد داخل و خارج از شبکه شما و به آنها اجازه می دهد تا در اهداف جمع آوری کمک های مالی خود به صورت آنلاین مشارکت کنند. اگر میخواهید بدانید این”جمعیت” کیست و Crowdfunding چگونه انجام میشود با ما همراه باشید.

منظور از جمعیت یا crowd در اینجا چیست؟

این جمعیت در اصل شبکه شخصی شما، مشتریان بالقوه و – در صورت جمع آوری سهام – سرمایه گذاران خارجی هستند. اتفاق جالب در مورد چگونگی عملکرد سرمایه گذاری این است که شما ایده ای را ارسال می کنید و هزاران غریبه به شما پول می دهند. این اتفاق بیشتر شبیه به معجزه است. نه؟

انواع شبکه  Crowdfunding

شبکه شخصی شما

شما شبکه شخصی – و اغلب مهمترین شبکه شما هنگام جمع آوری سرمایه است – دوستان، خانواده و همکاران شما هستند. آنها افرادی هستند که بیشتر از شما حمایت می کنند زیرا می خواهند شما را موفق ببینند. رابطه شما با آنها محرک بزرگی برای حمایت از آنها است.

 

دوستان دوستان

غالباً شگفت انگیزترین بخش جمع آوری جمعیت، کشف افرادی است که هرگز متوجه نشده اید که با آنها ارتباط داشته اید. این تمایل به افرادی است که دوستان شما فرصت جمع آوری کمک های مالی خود را با روش هایی مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل و یا تبلیغ دهان به دهان به اشتراک بگذارند.

مشتریان بالقوه

مشتریان بالقوه شما افرادی هستند که علاقه مند به چیزی هستند که شما واقعاً قصد تولید آن را دارید و دوست دارید مشتری اولیه باشید.آنها “مشتری صفر شما” هستند. این مشتریان غالباً از طریق روابط عمومی تولید می شوند، فعالیت هایی را از طریق رسانه های اجتماعی یا بازاریابی به لیست های مشتریان موجود انجام می دهند.برای به دست آوردن حداکثر استفاده از کمکهای مالی جمعیتی، باید در هر سه روش فوق به طور همزمان ضربه بزنید تا در یک بازه زمانی کوتاه تأثیر شبکه ای قوی ایجاد شود.

چگونه یک کمپین Crowdfunding کار می کند

یکی از بزرگترین تصورات غلط که مردم در مورد جمع آوری سرمایه گذاری در ابتدا دارند: قرار است تأمین مالی جمع آوری آسان باشد.این ایده در آنجا وجود دارد که می توانید فقط در 10 دقیقه یک نمایه جمعیتی را با هم جمع کنید، آن را ارسال کنید، و ظرف چند ساعت پشتیبان شما را خراب می کنند و کیف پولهای آنها را آماده می کنند تا پول خود را عوض کنند.

اما واقعیت تأمین جمعیت بسیار متفاوت است.

هیچ جامعه ای از پشتیبان اسطوره ای وجود ندارد که تمام روز فقط در Kickstarter بنشینند و به روز شوند و به دنبال پروژه های جدید برای بازگشت باشند. تنها راه برای اطمینان از اینکه نمایه شما از ترافیک استفاده می کند، رانندگی کردن آن در آنجا است.

و این کار مدت ها طول می کشد.

مراحل راه اندازی یک کمپین Crowdfunding

ایجاد یک پروفایل.

ایجاد یک پروفایل جمعیتی برای موفقیت شما بسیار مهم است. این به طور معمول شامل یک فیلم ویدیویی، پشتیبانی از کپی، تصاویر محصول و گرافیک توضیحی است.

هدف مالی را تنظیم کنید.

چقدر می خواهید جمع کنید؟ بدیهی است که تعیین این تعداد بخش مهمی از تأمین مالی جمعیت است. این را هم بخاطر بسپارید که در بعضی از سایت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری گزینه هایی برای جمع آوری پول جمع آوری شده حتی اگر هدف برآورده نشود، لازم است، در حالی که برخی دیگر نیاز دارند که قبل از جمع آوری بودجه بتوانید به هدف خود برسید. در این حالت، اگر به هدف خود نرسید، هیچ مشارکتی جمع آوری نمی شود. بنابراین، تعیین هدفی که قابل دستیابی باشد مهم است.

پشتیبانان را جمع کنید.

پشتیبان شما کجا هستند؟ در هفته‌های منتهی به راه اندازی کمپین شلوغی جمعیتی، باید خبرنامه‌های ایمیل را برای ارسال به شبکه‌های شخصی و حرفه‌ای خود تهیه کنید، تعهدات اولیه دوستان و خانواده را تضمین کنید، به شرکای احتمالی و مخاطبین مطبوعاتی دسترسی پیدا کنید. چند روز اول ایجاد کمپین جمع آوری سرمایه گذاری بسیار مهم است، بنابراین قبل از راه اندازی، اطمینان حاصل کنید که تعهدات خود را دریافت کرده و به اوج خود بپردازید.

از مخاطبان خود بازاریابی کنید.

بازاریابی عالی برای یک کمپین موفقیت آمیز در زمینه جمع آوری سرمایه بسیار مهم است. و این کار زیادی است در حقیقت، بازاریابی کار بسیار زیادی را می طلبد، برخی از شرکت ها اعضای تیم اختصاص داده شده یا حتی کل گروه از افراد را به این کار اختصاص می دهند تا فقط به عنوان طولانی مدت تبلیغات ادامه داشته باشند.صرف نظر از این که یک کارگروه اختصاصی به عنوان یک سرمایه گذار در کارت ها حضور داشته باشد یا خیر، می خواهید به تیم خود تکیه دهید تا کمپین شما به موفقیت برسد.

وجوه را جمع کنید.

اگر هدف شما موفقیت آمیز باشد، بودجه به یکی از دو روش به حساب شما منتقل می شود:

• با استفاده از جوایز جمع آوری هزینه ها: کارت های اعتباری شارژ می شوند و پول به حساب شما سیم می خورد.

• با جمع سهام: شما برای بستن معامله مستقیماً با سرمایه گذاران کار می کنید.

در هنگام این کار سه مورد را به خاطر داشته باشید:

به طور علنی ایده خود را اعلام کنید.

فراهم کردن بستر ارتباط با ایده شما بسیار ارزشمند است.

شبکه ی خود را گسترش دهید.

نمایه اشتراکی به شما امکان می دهد تا جایگاه خود را در شبکه و از همه مهمتر، برای دوستان دوستان، به اشتراک بگذارید. این واقعاً به این صورت است که سرمایه گذاری مالی به نفع شما کار می کند.

سریع کمک مالی خود را هماهنگ کنید.

این سرمایه گذاری به عنوان یک مرکز اصلی برای تحت فشار قرار دادن همه طرفداران در یک بازه زمانی کوتاه، معمولاً بین 30 تا 90 روز عمل می کند. در پایان کمک هزینه، وجوهی از طرفداران جمع آوری می شود.

مشوق های سرمایه گذاری جمعی چیست؟

سرمایه گذاری جمعی با ارائه انگیزه ای به پشتیبانان کار می کند. این مشوق ها در دو دسته اصلی قرار می گیرند: پاداش سرمایه گذاری و ایجاد سرمایه عادلانه.

پاداش

سرمایه گذاری مبتنی بر پاداش شامل افرادی می شود که در ازای دریافت “پاداش” در یک تجارت مشارکت می کنند، به طور معمول شکلی از محصول یا خدمتی که شرکت ارائه می دهد. حتی اگر این روش پاداش به پشتیبانان می بخشد، هنوز هم به طور کلی زیر مجموعه ای از سرمایه گذاری مبتنی بر اهدای عضو در نظر گرفته می شود زیرا هیچ برگشت مالی یا عدالت وجود ندارد. این رویکرد یک گزینه محبوب در Fundable و همچنین سایر سیستم عامل های محبوب سرمایه گذاری مانند Kickstarter و Indiegogo است، زیرا این امکان را به صاحبان مشاغل می دهد بدون تحمل هزینه های اضافی یا فروش سهام مالکیت، مشارکت کننده خود را افزایش میدهند.

نکات برجسته مهم یک کمپین پاداش

• پیش سفارشات، انگیزه های ارزشی را پیشنهاد دهید

• به طور معمول جمع آوری کمتر از 50،000 دلار باشد (اما می تواند بیشتر باشد)

• هر کس می تواند شما را به عقب برگرداند

• رقیق نشدن سهام

عدالت سرمایه گذاری جمعی

به همکاران کمک می کند تا با تجارت سرمایه برای سهام ، بخشی از مالکان یک شرکت شوند.به عنوان صاحبان سهام، مشارکت کنندگان بازده مالی از سرمایه گذاری خود را دریافت می کنند و در نهایت سهم سود را در قالب سود سهام یا توزیع دریافت می کنند.جمع آوری سهام برای شرکت هایی که به دنبال افزایش سرمایه بیشتر از شرکت هایی هستند که رویکرد مبتنی بر پاداش را انتخاب می کنند مناسب است.این شرکت ها معمولاً به دنبال مبلغی بالاتر از 50 هزار دلار هستند و به اثبات اجتماعی دست یافته اند و کشش کافی برای تشویق پشتیبانان خود را دارند که این شانس را دارند که با رشد خود صاحب یک قطعه کوچک از شرکت خود شوند.ماهیت جمع آوری سهام باعث می شود که این رویکرد جمع آوری کمک های مالی بطور قابل توجهی بیشتر از پاداش جمع آوری درآمد باشد. هنوز روش جدیدی برای تأمین اعتبار وجود دارد و این که قوانین و مقررات هنوز با قوانین جدید فدرال در حال تحول هستند و پیمایش آن کمی دشوار خواهد بود.

نکات برجسته یک کمپین عدالت

• پیشنهاد برابری سهام در ازای سرمایه گذاری

• به دست آوردن به طور معمول بیش از 50،000 دلار

• فقط سرمایه گذاران معتبر می توانند سرمایه گذاری کنند

• شما ممکن است انتخاب کنید که از هر روش استفاده کنید، اما هر دو همزمان نیستند. از آنجا که کمپین ها در یک دوره ثابت به طور معمول 30 – 90 روز اجرا می شوند، می توان کمپین ها را پشت سر هم اجرا کرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک کمپین پاداش برای ایجاد علاقه به محصول و سپس یک کمپین عدالت برای جمع آوری سرمایه در گردش برای رشد کسب و کار اجرا کنید، بسیار عالی خواهد بود.

منبع : آی ماینر



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها