کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک قانونی است


کد خبر : ۷۲۹۵۲یکشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۴۵۷۵۹۶ بازدید

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل پرونده برای یک واحد متخلف تولید تایر ...
افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک قانونی استافزایش 30 درصدی قیمت لاستیک قانونی است

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل پرونده برای یک واحد متخلف تولید تایر به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خبر داد و اعلام کرد که تا تصمیم گیری نهایی بر اساس اسناد مالی شرکت‌های تولید تایر، آن‌ها مجاز هستند به طور علی الحساب ۳۰ درصد افزایش قیمت را اعمال کنند.

وحید منایی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت لاستیک اظهار کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته در جلسه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد به طور علی الحساب ۳۰ درصد افزایش قیمت تایر شرکت‌های تولیدی مربوطه اعمال شود تا پس از ارایه اسناد کامل، قیمت تمام شده محصولات هر شرکت توسط این سازمان بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.

همچنین به گفته وی اخیرا"نواقص اسناد مالی شرکت‌های مذکور رفع و مراتب از سوی دفتر بررسی قیمت در حال رسیدگی است.

این مقام مسئول در ادامه درباره گران‌فروشی شرکت‌های تایرسازی نیز گفت: طی سال جاری گزارش تخلفی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها به سازمان حمایت اعلام نشده، اما بر اساس شکایت دریافتی و بررسی فعالیت یکی از شرکت‌های تولید کننده در خصوص قیمت فروش تایر در سال  ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، پرونده آن واحد به دلیل گرانفروشی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای این سازمان محرز و لذا اقدام لازم برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی انجام شده است.

اوایل خرداد ماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد ارزش مواداولیه را مواداولیه خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر نرخ ارز به میزان این ۴۰ درصد مستقیما بر قیمت تمام‌شده اثرگذار است و آن را افزایش می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها