کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک پنجم بیماران کرونایی علایم گوارشی دارند


کد خبر : ۷۲۷۲۳یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹:۴۵۸۸۹ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک پنجم بیماران کرونایی علاوه بر علایم تنفسی، نشانه‌های گوارشی مانند بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را نیز تجربه می‌کنند.

ایرنا : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک پنجم بیماران کرونایی علاوه بر علایم تنفسی، نشانه‌های گوارشی مانند بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را نیز تجربه می‌کنند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر لادن گشایشی افزود: از بین رفتن حس چشایی و بویایی از دیگر علایمی است که در بیماران مبتلا به کرونا شایع است.

وی ادامه داد: در بیمارانی که دچار علایم اسهال، درد شکم و تهوع و استفراغ هستند باید در مورد تماس اخیر آنها با بیمار مبتلا به کرونا نیز پرس و جو کرد.

استادیار گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این از بیماران مشکوک به کرونا در خصوص از بین رفتن حس چشایی و بویایی و علایم تنفسی نیز باید سوال کرد تا اگر بیمار اکثر این علایم را داشت تست کرونا از وی گرفته شود.

وی افزود: باید توجه داشت که وجود علایم گوارشی به تنهایی در موارد بسیار کمی در مطالعات گزارش شده است و اغلب بعد از مدتی بیمار علاوه بر علایم گوارشی، دچار علایم تنفسی نیز می‌شود.

دکتر گشایشی ادامه داد: در مطالعات کشور چین علایم گوارشی کمتر از سایر نقاط جهان مانند کره و ایتالیا ذکر شده است. 

وی گفت: در ایران و مشهد در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اسهال و از دست رفتن موقت حس چشایی و بویایی به همراه علایم  تنفسی دیده شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افزایش آنزیم های کبدی هم در بیماران کرونا مشاهده شده است که ارتباطی با ویروس یا داروهای مصرفی داشته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۷۳۰ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها