کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین رقم سبد هزینه خانوار کارگری اعلام شد


کد خبر : ۷۲۵۰سه شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵:۴۲۲۸۵۷ بازدید

رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری در سه ماهه نخست امسال دو میلیون و دویست هزار تومان اعلام شد.

هادی ابوی - دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران  اظهار کرد: کمیته دستمزد کانون به طور فعال هزینه سبد خانوار کارگری را مورد بررسی و محاسبه قرار می‌دهد و مبنای محاسبات ما برای آنکه یک کارگر بتواند امرار معاش معمولی داشته باشد مولفه‌هایی همچون خط فقر و افزایش نرخ تورم است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری به دو میلیون و دویست هزار تومان رسیده است،‌ ادامه داد: این رقم در مقایسه با سال گذشته که یک میلیون و 700 هزار تومان بود افزایش پیدا کرده و اکنون که در برج هفتم قرار داریم این رقم بیشتر شده است این در حالی است که نرخ تورم برابر اعلام مسئولان بین 20 تا 22 درصد گزارش می‌شود.

ابوی افزود: با توجه به زمزمه‌های آزادسازی بنزین پیش‌بینی افزایش هزینه‌های حمل و نقل و ایاب و ذهاب و سرویس مدرسه فرزندان دور از انتظار نخواهد بود و افزایش همین یک قلم روی سبد هزینه خانوارهای کارگری تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت: هم اکنون برخی مراکز دولتی در بخش‌های خدماتی جلودار افزایش قیمت‌ها شده‌اند از سوی دیگر قیمت برخی مواد لبنی و پروتئینی هم افزایش داشته است و همین امر موجب شده تا خانوارهای کارگری دچار فقر غذایی و سوء تغذیه شوند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران افزایش رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری در شرایطی صورت گرفته که کشور نرخ ترم 22 درصدی را تجربه می‌کند و یک کارگر با حقوق و دستمزد فعلی قادر به امرار معاش نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها