کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شکست دلالان در بازار میلگرد


کد خبر : ۷۲۳۶۷دوشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶:۴۲۲۵۶۷۷ بازدید

پیش بینی کارشناسان حاکی از بهتر شدن روند معاملات بازار آهن در آینده ای نزدیک می باشد چراکه بازار رفته رفته آرامش بیشتری را از ...
شکست دلالان در بازار میلگردشکست دلالان در بازار میلگرد

آهن پرایس- پیش بینی کارشناسان حاکی از بهتر شدن روند معاملات بازار آهن در آینده ای نزدیک می باشد چراکه بازار رفته رفته آرامش بیشتری را از خود نشان می دهد، آرامشی که نشات گرفته از افزایش شفافیت معاملاتی، عادلانه‌تر شدن بازار و منطقی‌تر شدن قیمت‌ها می باشد. طی بررسی های انجام شده از اواخر فروردین‌ ماه تا اواسط هفته گذشته شاهد بودیم که بهای شمش فولادی در بورس کالا رشد حداکثر نزدیک به ۵۰ درصد را تجربه کرده است، آن‌هم در شرایطی که قیمت‌های جهانی به نسبت کاهشی بوده است. مداخله قیمتی در این بازه زمانی نه تنها به حمایت از مصرف‌کننده نهایی منتهی نشده است، بلکه با فشار بر تولیدکنندگان بزرگی که سهام آنها بعضا در زمره سهام عدالت داد و ستد می‌شود حتی به منافع بخش مهمی از مردم نیز ضربه وارد کرده است. 

قهر با نرخ‌گذاری دستوری تاکنون به کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد منتهی شده است و استمرار دل‌زدگی قیمت‌ها از بازارسازی‌های پیدا و پنهان چهره‌ای زیباتر از قبل را برای نوسان نرخ ترسیم کرده است. بازار سرکش فولاد به سمت آرامش حرکت کرده گویی اندکی رام شده است. این ادعا را می‌توان در نوسان قیمت‌ها به وضوح مشاهده کرد، آن‌هم در شرایطی که سیگنال قدرتمندی از بازگشت روند افزایشی به بازار دیده نمی‌شود. 

تاکنون که قیمت بالای ۷ هزار تومان برای بازار میلگرد خوش‌یمن نبوده و هر بار بالاتر از این قیمت را می توان مشاهده کرد، کاهش جدی نرخ را متعاقب آن از سر گذرانده است. 

البته میلگرد ۷ هزار تومانی یک بدیمنی دیگر هم داشته است. سال گذشته که میلگرد به ۷ هزار تومان رسید در فاصله ۳ هفته‌ای آن یک تغییر معاون وزیر هم تجربه شد که باید آن را به ناخوشایندی‌ها از بازار میلگرد افزود. سال گذشته هم که بازار بعد از التهاب نرخ سربه‌زیر شد، پذیرش واقعیت‌های عرضه و تقاضا و حمایت واحدهای تولیدی از حجم عرضه یا کاهش محسوس اعمال نفوذ‌های دست‌ساخته قطعات یک پازل برای مدیریت بازار بود که شاید این بار هم چنین انتظاری را باید در نظر گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها