کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حضور کیا ریو 2015 در ایران


کد خبر : ۷۲۱۸یکشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱:۰۴۱۹۵۳۱ بازدید

همین چند سال پیش تولید ریو در کشورمان متوقف شد و طبق معمول خبری از جایگزینی نسل جدید به جای نسل قبلی نشد و ریو بار سفرش را از ایران بست. اما نسل جدید کیا ریو که ...
حضور کیا ریو 2015 در ایرانحضور کیا ریو 2015 در ایران

یادش به خیر. یک زمانی با ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به راحتی می‌شد ریو خرید. البته منظور از زمانی، چند دهه پیش نیست! منظورم همین چهار سال پیش است! بله سال ۱۳۹۰!همین چند سال پیش تولید ریو در کشورمان متوقف شد و طبق معمول خبری از جایگزینی نسل جدید به جای نسل قبلی نشد و ریو بار سفرش را از ایران بست. اما نسل جدید کیا ریو که از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده در این دو سال اخیر در مناطق آزاد کشور قابل رویت است.

ریوهایی که زمین تا آسمان با ریوهای ما متفاوت است. البته نسل جدید کیا ریو مجوز واردات را گرفته و این بار به جای تولید در ایران، وارد ایران شده است. نه به دست سایپا بلکه توسط اطلس‌خودرو! لطفاً به شکمتان صابون نزنید چون دیگر خبری از قیمت ۱۳، ۱۴ میلیون تومانی سابق نیست. حتی به دو برابر و سه برابر قیمت سابقش هم فکر نکنید! الان اگر قصد خرید یک ریوی جدید را دارید باید سر کیسه را خیلی شل کنید. چون ریو جدید در حال حاضر بالای ۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است. یعنی حدود هفت برابر ریوی قبلی!

ریو چه در چنته دارد؟

کیا ریو با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی تولید می‌شود که نمونه بنزینی آن وارد کشور شده است. پیشرانه‌های بنزین‌سوز ریو در نمونه‌های هاچ‌بک دو نوع بوده که شامل چهار سیلندر ۱۳۹۶ سی‌سی و چهار سیلندر ۱۲۴۸ سی‌سی می‌شود و در نمونه‌های سدان یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۵۹۱ سی‌سی هم قابل سفارش است. ریوهای وارد شده به ایران با پیشرانه ۱٫۴ لیتری هستند. این بار ریو در دو نوع سدان و هاچ‌بک در بازار ایران عرضه خواهد شد. ریوهای موجود در ایران از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم ۱۳۹۶ سی‌سی سود می‌برند که ۱۰۹ اسب‌بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه قدرت دارند. گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. ریو سدان در عرض ۱۳٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تا ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. اما ریو هاچ‌بک این بازه سرعت را در عرض ۱۱٫۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر تا ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی ریو سدان در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۴ لیتر بوده که این رقم در ریو هاچ‌بک به ۵٫۳ لیتر کاهش می‌یابد. از امکانات این خودروی تازه‌وارد می‌توان به دکمه استارت، آینه‌های جانبی برقی، برف پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران، گرم‌کن صندلی راننده و … اشاره کرد که ارزش پرداخت ۹۰ میلیون تومان را ندارند!

رقبای جدید ریو

کیا ریو در کلاسی از خودروها قرار دارد که بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی جهان در آن نماینده دارند. رقبایی که اکثر آن اسم و رسمی برای خود دارند و رقابت با آن‌ها بسیار سخت است. فورد فیستا، فولکس‌واگن پولو، پژو ۲۰۸، تویوتا یاریس، شورولت سونیک و … از جمله این خودروها هستند. اما اطلس‌خودرو شانس آورده که بسیاری از این خودروهای معروف در بازار خودروی ایران حضور ندارند. جدی‌ترین رقبای ریوی جدید در بازار ایران را می‌توان تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت دانست.

البته در مدل‌های هاچ‌بک هم مزدا۲ یکی از رقبای این کره‌ای محسوب می‌شود. هر چهار خودرو از نظر بازده فنی تقریباً در یک رده قرار دارند و تفاوت فاحشی بین‌شان نیست. اما از نظر قیمت یاریس با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومانی خود گران‌ترین بوده و مزدا۲ نیز با حدود ۷۰ میلیون تومان قیمت ارزان‌ترین است (هر چند طراحی‌اش قدیمی‌تر از سه خودروی دیگر است.)

اکسنت نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که کمی از ریو گران‌تر است. حدود چهار سال پیش نسل پیشین همین ریو در بازار ایران با خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ سدان، فیات سی‌ینا، تندر۹۰، MVM 530، لیفان ۶۲۰، هیوندای ورنا و … رقابت می‌کرد و با قیمت ۱۳ میلیون تومانی خود از همه آن‌ها ارزان‌تر بود!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها