کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس در هفته جاری چقدر زیان کرد؟


کد خبر : ۷۱۷۷پنجشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱:۴۱۱۶۸۵ بازدید

در آخرین روز کاری هفته جاری شاخص بازار سرمایه روی قله 71 هزار و 640 واحد متوقف شد تا زیان هفتگی بورس به 0.2 درصد رسیده باشد.

بورس تهران در شرایطی هفته را به پایان برد که شاخص بازار سرمایه افت 23 واحدی شاخص را به ثبت رساند. اتفاقی که در هفته های گذشته به دفعات برای بورس تکرار شده است و بازار سرمایه با نوسان های پی در پی همراه بوده است.

نوسان هایی که شاخص بورس را در کانال 71 هزار واحدی آرام نگه داشته است و عملکرد بورس در آخرین روز کاری هفته جاری همین موضوع را تایید می کند. بر این اساس شاخص بازار سرمایه روی قله 71 هزار و 640 واحد متوقف شد تا زیان هفتگی بورس به 0.2 درصد رسیده باشد.

زیان هفتگی که با نوسان های بورس در هفته های گذشته دیگر به امری عادی تبدیل شده است فقط نکته حائز اهمیت این است که محدوده این نوسان در بازه کمتری جای گرفته است. بر همین اساس گفته می شود که شاخص افت و خیزهای بسیار ملایمی را تجربه می‌کند و انتظار نمی‌رود بازار سهام به‌صورت هیجانی با صعود و نزول مواجه شود.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیل گران بازار سرمایه که تا هفته گذشته عنوان می کردند تا نهایی نشدن تکلیف مذاکرات هسته ای 1+5 بازار سرمایه وضعیت مشخصی نخواهد داشت، هم اکنون بر این باور هستند که بورس در شرایط محتاط تری قرار گرفته است. بر این اساس چشم انداز مثبت مذاکرات هسته ای وضعیت بازار سرمایه را در شرایط خنثی قرار داده است و چشم فعابان بازار به روزهای آینده دوخته شده است. عامل دیگر تاثیر گذار بر سرمایه که از آن به عنوان یک عامل اثر گذار در روزهای آینده نام برده می شود به تغییرات نرخ سود بانکی متناسب با تورم ارتباط پیدا می کند.

این انتظار در حالی بازار سرمایه را همراهی می کند که به اعتقاد کارشناسان با توجه به سیاست‌های دولت و واقعیت‌های اقتصاد، انتظار می‌رود بازار سهام روند تعادلی خود را دوباره از سر بگیرد. موضوعی که با مثبت شدن شرایط مذاکرات هسته ای می تواند تشدید شود و بار دیگر روزگار خوش بازار سرمایه از راه برسد. اتفاقی که تا چندی پیش همواره بر بازار سرمایه سایه افکنده بود و این روزها به عنوان یک خواسته جمعی در بازار سرمایه مطالبه می شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها