کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شیب کند کاهش قیمت در بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۷۰۸۲۶دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸:۰۵۶۱۹۹ بازدید

طبق بررسی های به عمل آمده از روند اعلامی قیمت محصولات کارخانه ها، روز گذشته بازار میلگرد بر روی قیمت ...
شیب کند کاهش قیمت در بازار آهن‌آلاتشیب کند کاهش قیمت در بازار آهن‌آلات

آهن‌پرایس: طبق بررسی های به عمل آمده از روند اعلامی قیمت محصولات کارخانه ها، روز گذشته بازار میلگرد بر روی قیمت ۵۸۰۰ تا ۵۸۵۰ تومان (+vat) قرار گرفت. هر چند روند معاملاتی شمش در بورس کالا توقع کاهش بیشتر قیمت ها را ایجاد کرده است، اما بخش خصوصی به شدت از تداوم روند کاهشی قیمت ها ناراضی بوده است و تاب تحمل چنین کاهش قیمتی را در حال حاضر ندارد. از این رو کارشناسان به تعدادی از عوامل تاثیر گذار بر روند کاهشی فعلی بازار آهن اشاره داشته اند که به شرح زیر می باشد:

۱-خریدهای هیجانی اواخر سال گذشته و دپوی مازاد قابل توجه انبارها

۲-پیش خریدهای صورت گرفته هیجانی زمستان سال گذشته که در واقع تقاضای داخلی بهار امسال را جبران نموده بود.

۳-تاثیر شیوع بیماری covid-۱۹ یا ویروس کرونا در جهان و تاثیر رکود و نزول قیمت ها در بازارهای جهانی در فرمول جدید تعیین نرخ بازار داخلی در بورس کالا به عنوان تابعی از نرخ بازارهای جهانی

۴- جریان پایدار حاکم مبتنی بر ادامه روند نزولی حجم تقاضای واقعی و ضعیف محصول نهایی بازار آهن در بازار داخلی متاثر از رکود فرسایشی بازار مسکن که بعد از موج های افزایشی متناوب نرخ مسکن و نرخ زمین طی سالیان گذشته بر بازار داخلی حاکم شده و  قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است‌. از طرف دیگر بودجه های تخصیص داده شده به پروژهای عمرانی دولت هم طی همین مدت به جهت تحریم ها و کاهش نرخ نفت به مرور و تا به امروز کاهش پیدا کرده است.

۵- کنترل و نظارت دولت بر جریان عرضه و توزیع محصولات فولادی در بازار داخلی و برخی کم توجهی‌ها در سال گذشته به نوعی موجبات افزایش قیمت تا سقف ۱۰۰۰ تومان بالاتر از نرخ های کنونی در بازار داخلی گردید که پس از توجه ناظم بازار مجددا در روزهای پایانی سال گذشته به کانال صحیح خود برگشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها