کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۷۰۷۰۷جمعه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲:۵۳۱۶۰۴ بازدید

به دنبال بی نتیجه ماندن مذاکرات اوپک پلاس برای کاهش تولید و تردیدها در مورد کافی بودن تلاش های این گروه برای برطرف کردن شکاف موجود ...
بهای امروز نفت در بازارهای جهانیبهای امروز نفت در بازارهای جهانی

 به دنبال بی نتیجه ماندن مذاکرات اوپک پلاس برای کاهش تولید و تردیدها در مورد کافی بودن تلاش های این گروه برای برطرف کردن شکاف موجود بین عرضه و تقاضا در بازار نفت قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 36 سنت معادل 4.14 درصد کاهش به 31 دلار و 48 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 33 سنت معادل 9.29 درصد افت به 22 دلار و 76 سنت رسید. امروز بازارها به دلیل عید پاک تعطیل اند.

اوپک، روسیه و دیگر اعضای اوپک پلاس روز پنجشنبه رئوس کلی طرح های کاهش بیش از 10 میلیون بشکه ای تولید نفت را مورد توافق قرار دادند و اعلام کردند انتظار دارند آمریکا و دیگر تولید کنندگان برای تقویت قیمت ها که در نتیجه بحران کرونا سقوط کرده به این تلاش جمعی به پیوندند. اما در عین حال مخالفت مکزیک جلوی انعقاد توافق نهایی اوپک پلاس را گرفت.

قبل از شیوع جهانی ویروس کرونا که تاکنون بیش از 1.5 میلیون نفر را مبتلا کرده و موجب تعطیلی گسترده فعالیت های اقتصادی شده 10 میلیون بشکه معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت بود.

اسکات شلتون تحلیلگر بازار انرژی در موسسه یونایتد ایکاپ گفت:‌«سقوط قیمت نفت نتیجه این واقعیت است که هرچند اوپک مطابق انتظار در تلاش برای کم کردن تولید نفت است اما نفت فیزیکی خیلی زیادی در بازار برای فروش وجود دارد در حالی که تعداد مشتریان چندان بالا نیست.»

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال هم گفت در طی روزهای گذشته امید بسیار زیادی در بازار ایجاد شده بود.

رئیس صندوق دارایی ملی روسیه و یکی از مذاکره کنندگان ارشد نفتی این کشور گفت ما انتظار داریم دیگر تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس هم به اقدامات کاهش تولید بپیوندند که ممکن است در نشست وزرای انرژی کشورهای عضو گروه 20 در روز جمعه اتفاق بیافتد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها