کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش ارزش چک‌های برگشتی


کد خبر : ۷۰۵۲شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷:۲۴۱۸۸۴ بازدید

آخرین آمار گزارش شاخص ماهانه بانک مرکزی حاکی از آن است که «ارزش چک‌های برگشتی» در مرداد‌ماه نسبت به تیرماه، 9.8 درصد افزایش یافته است.

 آخرین آمار گزارش شاخص ماهانه بانک مرکزی حاکی از آن است که «ارزش چک‌های برگشتی» در مرداد‌ماه نسبت به تیرماه، 9.8 درصد افزایش یافته است.

این آمار در حالی است که «تعداد چک‌های برگشتی» در مرداد‌ماه نسبت به تیرماه 3.5 درصد کاهش یافته است؛ درنتیجه می‌توان عنوان کرد که ارزش هر چک برگشتی در مرداد‌ماه نسبت به تیرماه افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین در بازه سالانه و نسبت به مرداد‌ماه سال گذشته نیز 39.1 درصد به ارزش چک‌های برگشتی افزوده شده و طی این مدت تعداد چک‌های برگشتی معادل 16.4 درصد افزایش یافته است.  علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهد که «تعداد چک‌های مبادله شده» در مرداد نسبت به تیر ماه 4.9 درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی 5.4 درصد از «ارزش چک‌های مبادله شده» کاسته شده است.

در بازه سالانه و نسبت به مرداد‌ماه سال گذشته نیز «ارزش چک‌های مبادله» شده معادل 16.4 درصد و «تعداد چک‌های مبادله شده» معادل 3.4 درصد افزایش یافته است. در گزارش جدید ماهانه اقتصادی، آمار مربوط به شاخص بهای صادراتی نیز منتشر شده است؛ بر این اساس رشد ماهانه شاخص صادراتی در مرداد‌ماه معادل 0.2 و در بازه سالانه و نسبت به مرداد‌ماه سال گذشته معادل 0.4 گزارش شده است. «دنیای اقتصاد» در روز‌های آینده گزارش کاملی از «شاخص ماهانه اقتصادی» و «شاخص صادراتی» منتشر خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها