کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشور های آسیایی پر طرفدار


کد خبر : ۷۰۴۱۰یکشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱:۳۱۱۵۷۰ بازدید

در طی سالیان گذشته دو کشور مالزی و ترکیه همواره از رشد چشمگیری در صنعت گردشگری برخوردار بوده­اند، ترکیه در خاورمیانه و مالزی در جنوب شرق آسیا در حال رقابت با ...

کشور هایی که برای جذب گردشگر تلاش می کنند

در طی سالیان گذشته دو کشور مالزی و ترکیه همواره از رشد چشمگیری در صنعت گردشگری برخوردار بوده­اند، ترکیه در خاورمیانه و مالزی در جنوب شرق آسیا در حال رقابت با کشورهای همسایه­ی خودشان برای جذب گردشگر بوده­اند و به موفقیت های چشمگیری هم دست یافته­اند. اما به راستی چه عواملی باعث محبوبیت تور استانبول و مالزی در بین گردشگران ایرانی و همچنین گردشگرانی از سراسر دنیا می­شود؟  آمیختگی مدرنیته و تاریخ، فرهنگ و سنت همیشه از عواملی بوده­است که شهر یا کشوری را نزد گردشگران محبوب­تر کرده­است. اما این فاکتور به تنهایی نمی­تواند باعث جذب گردشگران زیادی به یک مقصد خاص بشود. عوامل دیگری از جمله برنامه­ریزی برای توسعه­ی زیر ساخت­ها از سمت دولت­ها و حکومت ها یکی از اساسی­ترین معیارهاییست که باعث بالندگی صنعت گردشگری می­شود.در این نوشته به عوامل توسعه­ی صنعت گردشگری در کشور مالزی و ترکیه می­گردازیم و عوامل تاثیرگذار بر محبوبیت این مقاصد را نزد گردشگران ایرانی بررسی می­کنیم.

 

 

ایرانیان پایه­های ثابت خرید تور استانبول

بر اساس آمار وزارت گردشگری ترکیه در ۹ ماه از سال ۲۰۱۹ رتبه­ی نخست بیشترین تعداد گردشگر در استانبول به آلمانی­ها می­رسد و بعد از آن در رتبه­ی دوم ایرانیان استانبول بوده‌اند.

گزارش­ها و آمار های گردشگری ترکیه چنین نشان می­دهند که این کشور از سال ۲۰۱۶، با جذب بالای توریست به خصوص از کشورهای آسیایی و خاورمیانه جان تازه‌ای به صنعت گردشگری خود داده است. حالا استانبول در رده سوم اروپا و در بین ۱۰ کشور جهان است که میزبان بالاترین گردشگران را داشته است. وزارت فرهنگ و گردشگری به این نکته‌ در گزارشی در سال ۲۰۱۹ گردشگری به آن اشاره کرد.

این روزها تعداد گردشگران ایرانی که مایل به سفر به ترکیه هستند، در حال افزایش است. از جاذبه­های گردشگری، آب و هوا، نزدیکی به ایران و سایر عوامل جذابیت ترکیه برای ایرانیان که بگذریم، برخی کارشناسان یکی از عوامل سفر های زیاد ایرانیان به ترکیه را مربوز به فرصت ۹۰ روز سفر بدون ویزا آن هم در طول یک سال می‌دانند.

 

دیدنی های استانبول

استانبول یکی از بزرگترین‌ شهرهای دنیاست و سال‌های طولانی پایتخت عثمانیان و امپراطوری بیزانس بوده است. استانبول یکی از ویزگی های منحصر به فرد استانبول این است که تنها شهر بزرگ در جهان است که در دوقاره قرار گرفته تنگه­ای آبی و باریک دو قسمت اروپایی و آسیایی استانبول را از هم جدا می‌کند. بسیاری از افراد هم که به نیت خرید تور استانبول را خریداری می­کنند که خرید از مراکز خرید بزرگ و متنوع و فروشگاه­های برند های مطرح جهانی و ترک از مهم­ترین علل سفر به این شهر می­باشد.

معماری شکوهمند، زندگی شبانه در خیابان­های پر از جنب و جوش و بخش‌های سنتی شهر، همگی در کنار هم باعث شده استانبول شهر جزء بهترین شهرهای ترکیه قرار بگیرد. از معروف ترین آثار و بناهای تاریخی در استانبول می­توان به مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ موزه توپ‌قاپی اشاره کرد که در سفر نباید از دیدنشان غافل شد.

 

گردشگری در مالزی

تور مالزی در سال های اخیر یکی از محبو­ترین تورهای گردشگری جهان بوده­است. اما چیزی که حائز اهمیت است مسئله­ی اتفاقی نبودن این محبوبیت است در این نوشته میخواهیم بررسی کنیم که مالایی ها په اقداماتی برای محبوبیت بیشتر این مقصد جذاب گردشگری کرده­اند.

 

 

توسعه­ی صنعت گردشگری در مالزی

"ماهاتیر محمد" در مراسم رونمایی از "لوگوی گردشگری ۲۰۲۰" گفت: با بکارگیری همه توانایی هایمان برای درآمدزایی یکصد میلیارد رینگیت (معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان) در سال آینده هدف گذاری کردیم.

وزیر گردشگری مالزی هم با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی اشتغال در صنعت گردشگری نسبت به سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر سه و نیم میلیون نفر مشغول به کارند که ما درصددیم با توسعه همه جانبه صنعت گردشگری این تعداد را ظرف پنج سال آینده به دو برابر افزایش دهیم.

 

دیدنی­های مالزی

در بین تورهای مالزی، تور کوالالامپور یکی از محبوب­ترین و مهم­ترین گزینه­هاست.

کوالالامپور یک منطقه گرمسیری است و در اکثر ماه های سال گرم و مرطوب است، از این رو در تمام طول سال امکان خرید تور کوالالامپور  وجود دارد. به دلیل داشتن آب و هوای استوایی کوالالامپور بارندگی­های بسیاری به خود می بیند اما شدت این بارش ها در زمان های مختلف سال متفاوت است.

کوالالامپور که بین افراد محلی با عنوان "KL"  نیز از آن یاد می شود، پایتخت کشور مالزی است. کوالالامپور یعنی"محل تلاقی رودخانه های گل آلود" است.

شهر زیبای کوالالامپورآمیخته ای از فرهنگ و سنت قدیمی و مدرنیته می باشد. محله چینی ها، دهکده فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی،  برج های دوقلوی پتروناس و … بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور و کشور مالزی هستند. .در گردش در کوالالامپور با طبیعت سرسبزو چشم اندازهای زیبا ،شهری با قدمتی ۱۵۰ ساله، فرهنگی غنی پر قدمت ، مراکز خرید گوناگون، غذاهای خوش طعم ، هتلهای متنوع با قیمت های مناسب، معابد تاریخی و...روبه­رو می­شوید.

با این حال همانطور که دیدن تمام جاذبه­های گردشگری در کشور مالزی با یک بار سفر به این کشور عملا غیر ممکن است، بر شمردن تمام این جاذبه ها در غالب نوشته دشوار تر هم هست. کوالالامپور تنها یکی از شهر های زیبای مالزی­ است. هرکسی که مالزی را برای سفر انتخاب می­کند قطعا روزی به مالزی باز خواهد گشت.

یکی از بهترین راه آشنایی با این کشور خرید تور مالزی می­باشد. البته با خربد تور از یک آژانس با تجربه و معتبر، آرامش خود را در طی سفر تضمین خواهید کرد. بسیاری از افرادی که با خاطرات بد از این کشور باز می­گردند، برنامه ریزی­های سفر خود را به آدم­ها و آژانس های گردشگری اشتباه سپرده­اند.

برگرفته شده از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

 

 

کسب در آمد از گردشگری در کشور مالزی

صنعت گردشگری، رتبه دوم بیشترین سهم تولید ناخالص ملی را در کشور مالزی تشکیل می‌دهد. این کشور با سال‌ها سرمایه گذاری در طراحی و توسعه زیرساخت ها، توسعه­ی حمل و نقل، فرودگاه ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، مجتمع‌های تفریحی - تجاری، پارک‌های آبی و مرمت بافت‌های تاریخی همچنان برای کسب درآمد از گردشگری تلاش می­کند. وزارت گردشگری مالزی با تسهیل امور مربوط به صدور ویزا، برگزاری تور‌های گردشگری و پرواز‌های ارزان قیمت سعی در جذب گردشگران بیشتر و بیشتری دارد. برگزاری فستیوال­هایی محلی، جذاب و شاد از دیگر اقدامات موثر در راستای جذب گردشگر بوده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها