کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گسترش سریع ویروس کرونا و افزایش شدید بیکاری در آمریکا


کد خبر : ۷۰۳۸۹جمعه، ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵:۴۱۹۱۲۷ بازدید

بحران کرونا تأثیر فراگیری بر زندگی و بازار کار در آمریکا گذاشته است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در ایالت نیویورک رو به افزایش شدید ...
گسترش سریع ویروس کرونا و افزایش شدید بیکاری در آمریکاگسترش سریع ویروس کرونا و افزایش شدید بیکاری در آمریکا

بحران کرونا تأثیر فراگیری بر زندگی و بازار کار در آمریکا گذاشته است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در ایالت نیویورک رو به افزایش شدید است. در عرض یک هفته تعداد متقاضیان دریافت مزایای بیکاری ده برابر شده است. 

به گفته اندرو کومو، فرماندار نیویورک، تعداد درگذشتگان به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در طی ۲۴ ساعت از ۱۰۰ نفر به ۳۸۵ نفر رسیده و تا کنون بیش از ۳۷ هزار نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. روز گذشته تعداد مبتلایان در این ایالت حدود ۳۰ هزار نفر بوده است.  

ایالت و شهر نیویورک به مرکز بیماری واگیردار کووید ۱۹ تبدیل شده است. تقریبا از هر دو نفر مبتلا به ویروس کرونا یک نفر در نیویورک است. این در حالی است که تعداد بسیار زیادی در این ایالت که تقریباً ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.  

در میدان تایمز نیویورک تقریباً هیچ کسی به چشم نمی‌خورد. پل بروکلین و بوتیک‌های لوکس در خیابان پنجم بسته شده‌اند. موما (موزه هنرهای مدرن)، موزه متروپولیتن و اپرا نیز بسته هستند. سه هفته از شناسایی اولین بیمار در محله منهتن می‌گذرد. حال ویروس کرونا نیویورک را فلج کرده است.

افزایش شدید بیکاری 

به نظر می‌آید که تلاش واشنگتن برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از کرونا بسیار دیر آغاز شده است. با وجود تصویب بسته دو تریلیون دلاری محرک اقتصادی و کمک‌های دولتی برای حفظ مشاغل در این کشور به طور روزافزونی بر تعداد بیکاران در آمریکا افزوده می شود. 

شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در آمریکا زندگی و کار در ایالتهای بسیاری را به تعطیلی کشانده و کشور را با هجوم بی‌سابقه‌ای برای دریافت مزایای بیکاری روبرو کرده است. تعداد زیادی از موسسات اقتصادی بزرگ و کوچک به ویژه در زمینه خدمات و مواد غذایی نتوانسته‌اند بر شرایط بحران فعلی غلبه کنند و کارکنان خود را اخراج کرده‌اند. 

در حوزه‌های دیگری مانند هتلداری، حمل‌ونقل، انبارداری و بخشهای خدمات اجتماعی و درمان و بهداشت نیز وضع به همین گونه است. همچنین بسیاری از صنایع تولیدی در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل به سر می‌برند. 

طبق اعلام وزارت کار آمریكا تنها در هفته گذشته شمار متقاضیان بیمه بیکاری به حدود سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر رسیده است. نزدیک به یک پنجم از کارکنان فعالیت اقتصادی خود را متوقف کرده‌اند. 

این رقم تقریباً ده برابر بیشتر از هفته گذشته و بیشترین مقدار از زمان شروع جمع‌آوری آمار در این کشور است. بالاترین میزان بیکاری در اکتبر ۱۹۸۲با ۶۹۵ هزار درخواست در یک هفته ثبت شده بود. برخی از تحلیلگران بر این باورند که آمار واقعی بیشتر است زیرا بسیاری از ایالت‌ها هنوز به دلیل فشار زیاد نتوانسته‌اند به درخواست‌های متقاضیان مزایای بیکاری رسیدگی کنند. به نظر کارشناسان اقتصادی آمار بیکاری باز هم افزایش می‌یابد. 

در حالی که استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، آمار بیکاری فعلی را "بی‌ربط" خوانده و امیدوار است که وضعیت به زودی بهبود یابد، اقتصاددانان چشم‌اندازی برای بهبودی اوضاع اقتصادی نمی‌بینند. 

 به گفته جیمز بولارد ، یکی از مقامات عالی‌رتبه خزانه‌داری آمریکا بحران کرونا می‌تواند در کوتاه مدت به بیکاری حدود ۵۰ میلیون آمریکایی منجر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها